fredag 30 september 2011

Fredag

Många av er som läser min blogg läser förmodligen även min systers blogg så då kommer det förmodligen inte som någon nyhet när jag nu skriver här att förra veckans 50 års fest förvandlades till ett bröllop.
En trevlig överraskning =))

Något som mina tankar redan hade snuddat vid då Marie förklarade att jag skulle bli besviken om jag missade 50 års festen. Jag skulle egentligen ha jobbat helg & tänkte bara vara med en kort stund men efter att jag fick höra att det skulle ske något speciellt så tog jag ledigt.
Tur var väl det för jag har ju redan missat ett bröllop det här året & min besvikelse skulle blivit stor =((
Det blev iaf en lyckad fest & ett lyckat bröllop som firades med släkt & vänner =))

Madde har nog lagt ut de bilderna som togs (vi använde enbart vår kamera) men jag lägger ut några här med.


Jag är glad för Pappa & Maries skull =))

Jag önskar dem all lycka !!





Det togs mycket fler bilder som jag vet att min syster har lagt ut på FB så det är bara att kika där =))


Nu är jag i v. 29+2 eller i v.30, tiden rusar fram & jag har 6 arbetsdagar kvar (4 nästa vecka & 2 veckan därpå).
Jag var hos min BM (barnmorska) häromdagen, jag skulle göra ett glukosbelastningstest (om ni trycker på ordet så kan ni läsa mer om det) & det visade sig vara bra så ingen graviditetsdiabetes denna gången heller.
Jag vet att Mamma hade det när hon väntade Madde.


Jag fick även lämna urin & blodprov & även detta var bra =))

Mitt bltr (blodtryck) var 115/58

Bebisen hjärtljud låg på 138 eller 148 (minns inte vilket hon sa =))

Sf måttet var 29 (ligger lite över mittlinjen).
Så allt var bara bra =))

Däremot så frågade jag min BM varför jag emellanåt blir kallsvettig, det flimrar vitt framför ögonen & jag måste sätta mig ner för annars så känns det som att jag ska svimma.
Hon trodde att det kunde vara bltrs fall. Detta är inget jag lider av dagligen men det kommer lite då & då, oftare nu än tidigare under graviditeten.

Jag tycker att jag mår bra men vissa dagar så är ju allt tyngre, det trycker i bäckenet & värker i rygg & mage men inte så att jag på något vis inte klarar av min vardag.

De flesta nätterna sover jag som en stock & störs enbart av mina nattliga toalettbesök.

Bebisen rör sig ibland mer & ibland mindre men det är inget som stör mig på något vis. Jag får inte sitta eller ligga hur jag vill men bara jag ändrar ställning lite så blir Bubblan nöjd =))

Den 17 oktober så ska jag göra ett tillväxtultraljud & den 18 oktober ska jag till min BM nästa gång.


Sen ska jag dela med mig av min tro =))

Jag tror att Ted kommer att få.......en......lillebror =))

Jag har trott detta vid något tillfälle innan men sen försvann den känslan & jag har inte kunnat känna alls.

Men det är ingen 100% känsla, bara 90% kanske.

När jag känner djupt inom mig så känns det som att det är en liten pojke som bor i mig MEN jag har precis som så många andra sagt hon när jag har pratat om Bubblans rum.
Om detta är för att jag har blivit påverkad av att så väldigt många tror att det blir en flicka vet jag inte men det kan vara så.
Tony tror att det blir en flicka & det har han sagt hela tiden, likaså har Madde. Ted tror just nu att det ska bli en pojke.
2 medium har ju sagt flicka men nu finns det ett som tror att det kan bli en kille =))

Jag vet inte & det spelar faktiskt ingen roll, jag & Tony blir glada för vad det än blir för kön !!
Det blir det de blir helt enkelt !!
Vi blir inte ledsna & besvikna om det blir en pojke som det finns de som tycks tro.

Vi är så glada över att det faktiskt har blivit en till, så könet är mindre viktigt !!

Jag har 74 dagar kvar till BF (beräknad födsel) & jag har gått 73,6 % av graviditeten.
Jag tror att Bubblan kommer väga mindre än vad Ted gjorde när han kom & jag tror också att Bubblan kommer innan den 24/12.





Idag är jag hemma för vård av barn, Ted hade 39 graders feber igår kväll & även idag så har han hög feber. Men denna gången är han iaf lite förkyld & han känns piggare i sitt allmäntillstånd än vid förra omgången.
Surt bara att han blev sjuk igen, han brukar inte bli sjuk med samma sjukdom så att säga så här tätt.

När vi pratade med skolan innan så sa de att de hade fått skicka hem 2 barn idag pga feber & magont :-O

Tacka *** att Ted inte är magsjuk iaf !!!!!

Den 27 oktober så ska vi tillbaka till Eksjö där de ska titta på så att allt ser bra ut efter Teds operation, det ska även pratas om i fall han behöver en operation till (för den andra sidan så att säga)



Madde med familj var uppe i samband med 50 års kalaset & bröllopet så då träffade vi lilla Molly igen =))
Ted hade verkligen saknat dem & sa att vi snart måste åka till dom !!

Molly var för härlig när hon härmade hönorna ute i Ubbarp =))

En liten mus.





2 kommentarer: