onsdag 24 september 2014

Glasögon

Idag var jag på ögonmottagningen med Alva.
Där konstaterades det att hon har ett litet synfel o att hon skelar.
Så nu ska lilltjejen få glasögon samt en lapp på höger öga som hon ska ha 1 timme om dagen.
Jag frågade läkaren om hon trodde att Alva skulle behöva ha glasögon i resten av sitt liv, men det trodde hon inte.

Alvas vänstra öga måste "tränas upp". Så nu hoppas vi att hon accepterar glasögonen o lappen. Annars kommer de bli en kamp här hemma med lilla fröken envis ;)


Lappen som man har för ögat finns i olika färger o det finns dessutom små detaljer som man kan klistra på dem. Jag gissar på att det blir rosa o så prinsessigt som möjligt för Alva ;)

2 kommentarer:

  1. Vilka fina ögonplåster de finns numera. Jag när jag fyra o höll på att bli blind på vänster öga fick jag sitta me ett plåster över höger för att träna upp vänster (tack att de upptäckte de i tid så de kunde rädda synen). Minns att jag satt o kollade på fem myror e fler än fyra elefanter, Hoppas de fortsätter att gå bra för lilltösen! ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att de upptäckte de Emma !!
    De sa på ögonmottagningen att efter 7 års ålder går det inte att träna upp ögat. Så det är ju väldigt bra när det upptäcks i tid !!

    Tack !! De hoppas vi :)

    SvaraRadera