söndag 27 december 2009

Julen är förbi

Jaha då har ytterligare en jul passerat, det går ju så fruktansvärt fort =((, jag som älskar julen önskar att tiden kunde gå lite saktare just vid denna tiden på året !!

Så här har vår jul sett ut:

Julafton

I & med att vår Ford är sönder så har vi just nu bara golfen så Tony & Ted fick köra mig ut till jobbet på julaftons morgon.
Men sen åkte de hem & mös i soffan med "tomte" gröt, barnkanalen & tända ljus.
Jag jobbade 7-14 & det var helt okej, det är faktiskt lite mysigt att jobba under julen. Vi dukade så fint i matsalarna & vi spelade julmusik.
De gamla uppskattade det verkligen.

Teds & Tonys julfirande började kl 11.00 uppe på Öxnehaga hos Tonys ena bror. Så det var en massa bus för Ted med alla kusinerna. Kl 14 hämtade de mig på jobbet vi for hem hit så jag snabbt fick göra mig i ordning & sen for vi upp till Öxnehaga igen. Där stannade vi till kvällen innan vi for hem hit & bara tog det lugnt. Vi byggde bla ihop Teds ena julklapp, Darth Vaders skepp (i lego). Jag blev riktigt impad av hur mycket Ted själv kunde bygga ihop & hur mycket han förstod av ritningen som faktiskt var från 7 år.


Ted med några av sina kusiner



Små kusinerna Sanna & Åke



De 4 äldsta



2 små fina kusiner <3



Ted bygger ihop Darth Vaders rymdfarkost



Juldagen

Jag jobbade 14-20 så förmiddagen var väldigt lugn, vi lagade lite mat (julmat) & tog det lugnt. När jag jobbade så åkte Ted & Tony tefat & stjärtlapp på baksidan av vårt hus i backen.

När jag slutade vid 20.00 så blev jag hämtad av Madde, Christian & lilla Yoda som kom nere från K-hamn.
Vi for hem hit & efter att djur & människor hade hälsat på varandra så skulle Teddan sova & vi vuxna tittade på film.


Annandag jul

Firade vi ute i Ubbarp med min del av släkten som vi brukar fira jul med.
Det var väldigt trevligt, en massa god mat & mycket "bus" & skratt.
Tyvärr så blev min lille Tedda sjuk, han spydde lite grann & han fick väldigt ont i huvudet & kroppen. Så jag & min kusin Elin begav oss iväg hem till henne för att hämta alvedon.
Efter det så piggnade han till något.

Han förstod vem tomten var för andra gången =))
Det är Pappa sa han, det ser jag på hans skor. Så det gick inte att få honom att tro att det var tomten, men vi sa inte heller att det inte var så.
Förra gången som Tony var Tomte kände Ted me igen honom & då var han bara 1½ år.

Den bästa julklappen var spökpiratskeppet & spökpiraterna tyckte Ted. Men även det andra var roligt.
Han fick mycket fint så ett STORT TACK !!!!




En liten Ted som inte är så pigg har precis svalt ner alvedon



Jul i Ubbarp


Tindra & Ted med jultomten Tony



Lillebror Henrik får en julklapp han me <3


MIN lilla Yoda <3


Jag med mitt lilla busfrö



Elin, Henrik & Christian.........& vad de höll på me säger jag inte =)) =))



Här hemma på kvällen så bygger vi ihop Teds spökpiratskepp




God fortsättning !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar