fredag 9 april 2010

Jag ska bli MOSTER

Jaaaaaa det känns så underbart roligt =))
Jag är så lycklig för alla inblandades skull !!

Tänk att jag äntligen ska få bli moster, jag ska bli den absolut bästa mostern i världen....så det så =))
Madde & Christian ska få sitt första barn & Ted ska få sin första kusin på min sida.

På sätt & vis så har jag anat detta, omedvetet. Jag har känt att det har närmat sig & jag har faktiskt tänkt mycket på hur det skulle bli när de får barn.
Jag sa för inte allt så länge sedan att jag är övertygad om att Madde & Christian kommer att vara föräldrar innan år 2011 är slut.

Madde ringde igår & berättade detta för mig stressad som jag var sa jag att jag inte han prata men då sa hon att hon var tvungen att berätta något.
Jaha säg snabbt då sa jag.
Du ska bli moster säger hon då.........VA, ska min moster ha barn tänkte jag (jag har för övrigt ingen moster.....en ingift i så fall) min hjärna kopplade inte riktigt.
Sen förstod jag & då blev jag så glad, jag är helt till mig =)) =))
Jag har väntat på detta & nu ska de äntligen få en liten <3

Madde ville själv berätta för Ted & det fick hon. Vi var lite oroliga för hur han skulle reagera med tanke på att Christian & Madde är "hans", de har ju ägnat mycket tid & pengar på mitt älskade lilla busfrö.
Men Ted blev jätte glad, han lös i hela ansiktet & sa - Jag ska få en kusin (nu har han ju 5 kusiner på sin Pappas sida & det kommer en till där i juni.....så han är ju lite van....+ mina kusin barn)

Vissa av er vet nog om det men för er som inte vet så går jag nu öppet ut & talar om hur det ligger till. När Ted var ca 3 år så bestämde vi oss för att försöka skaffa ett syskon till honom.......men det var lättare sagt än gjort =))
Än idag så har det ju inte blivit något. Jag vill berätta detta för er som har vetat hur det ligger till så att ingen på något vis ska tycka synd om oss eller tro att jag är ledsen för att min syster nu ska ha barn, för det är jag inte det är säkert !!
Visst får man ett litet stick i hjärtat, men jag känner enbart glädje över att Madde & Christian ska bli föräldrar, jag är nästan för lycklig & glad=))

Att vi sen inte har lyckats få till nr 2 beror förmodligen på min övervikt som jag ju numera kämpar med att få bort. Så det blir nog fler små någon gång framöver, det är jag säker på =))


Men nu ser vi fram emot november månad då jag ska bli moster för första gången <3




Jag & Madde



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar