onsdag 23 juni 2010

Fönster

Fönster

Renovera är inte riktigt min grej som några av er kanske redan vet eller har förstått =))
Det är ju kul när det händer lite naturligtvis men innan det är färdigt kan det vara ganska så jobbigt.I måndags & tisdags fick vårt hus ett "ansiktslyft", vi bytte nämligen fönster. Eller vi kanske jag inte ska skriva för det var ju en firma här och gjorde det åt oss.
Snabbt, smidigt och relativt billigt blev det.
En polsk firma som har bytt mycket fönster runtom i Sverige.
Jag är nöjd samtidigt som jag är missnöjd med sådan är jag....tyvärr =))
Jag ska alltid se en baksida......men sådant ska vi ju jobba bort !!!!
Fönsterna är jätte fina men de släpper inte riktigt in lika mycket ljus, själva glasytan är mindre än vad den var på de gamla fönsterna.
Sen blev singelfönstret i köket mycket mindre så där har det tyvärr blivit mörkare.
Men det vägs upp lite av att vi fick ett stort fönster i vardagsrummet, som visserligen inte går att öppna men det behövs inte då vi har altandörren precis i jämte.
Vi kan iaf konstatera att det blev snyggt !!!




Natt

Natten mellan måndag & tisdag jobbade jag min första natt denna perioden (första semesterperioden). Jag jobbade me Rana så natten blev väldigt händelserik, fnittrig och skrämmande =))

Jag har velat jobba natt länge så det ska bli roligt att få göra det en längre tid (4 veckor) innan har jag ju bara hoppat in & jobbat lite extra nätter här & där.

Marie

När jag gick av min natt i tisdags så åkte jag ut till Ubbarp och sov hos dom. Jag kunde inte sova här i & med att de höll på med fönsterna här.
När jag vaknade fram på eftermiddagen så åt jag en skål med vanilj yoghurt, kardemumma & banan. Det var Marie som rekomenderade det och det smakade underbart. Först var jag lite skeptisk men den känslan försvann efter att jag hade smakat.

Bad

Nu sitter jag här i lugn och ro, bloggar lite och ser att vädret är fantastiskt fint. Solen lyser och det är varmt och gott.
Tony & Ted är uppe vid Åsasjön och badar.
Man får passa på att bada när vädret tillåter.


Adios

2 kommentarer:

  1. vad skönt att det gick så smidigt att få fönstrena bytta! jag minns väl mitt helvete när jag bodde i hakarp o polack-asen förstörde allt de kom åt.
    ska bli kul o se resultatet!

    SvaraRadera
  2. Ja det gick riktigt smidigt faktiskt =))
    Men listerna på insidan får vi fixa dit själva så det är ju inte gjort.

    SvaraRadera