onsdag 9 juni 2010

MYCKET att göra

Hejsan på er alla =))

Mitt liv har varit lite kaotiskt den sista tiden, det har varit fullt upp med förberedelser inför Teds kalas (Ted var ju sjuk ett par dagar förra veckan så de dagarna blev det inte mycket gjort).

Sen är det väldigt mycket på jobbet just nu me, vi håller just nu på att omorganisera oss lite. En avdelning ska bli enbart bli en demensavdelning.
Så på mindre än 2 veckor ska jag och 2 kollegor fixa till ett vettigt schema för 4 avdelningar varav den ena avdelningen ska vara lite mer självgående.
Så där jag jobbar kommer det fortsätta som innan, vi får stötta upp "singelavdelningen" lite och sen försvinner 2 jätte bra kolleger till demensavdelningen =((....
Men naturligtvis så är jag jätte glad för dom =)) !!

Jag har för övrigt bara suttit med underschema vid ett tillfälle....=)) Så vi får se hur detta kommer att gå. Mina kollegor är övertygad om att vi fixar det. Så det känns skönt att ha deras förtroende.

Vidare.....för er som inte vet så körde ju en lastbil på vår bils bakdel för ett par veckor sedan, jag vet inte om han inte såg oss eller om han bara ignorerade oss.
Vi (jag, Ted, Mia & Jennifer) kom åkandes vid Röde Påle, vi skulle ner på motorvägen & då "touchade" han vår bakdel......sätter in en bild så kanske det är lättare att förstå.
Så det har varit lite krångel med att fylla i papper mm angående det här ärendet.
Om jag nu inte är helt ute & cyklar så har lastbilen högerregel mot mig (alltså den måste släppa före mig)
De blå prickarna är jag & de röda är han. Krysset var ungefär där han touchade mig.



I måndags var vi med hela jobbet i Mullsjö där vi hade APT (arbetsplats träff), APK (arbetsplats konferens), Etik arbete samt en föreläsning.
Så mellan 8.30-17 var det "jobb" så att säga.
Sen for vissa av oss vidare ut på landet där vi hade 5 kamp =))
Vi fick köra fyrhjuling (OBS jag åkte inte !!), pussla ihop ett Sverige pussel, gissa oss till olika lukter, bygga en fågelholk mm.
Kvällen avslutades med god mat i "american stile" som min chef sa. Grillade hamburgare med massvis av olika tillbehör så som sallad, rödlök, gurka, tomat, ost, gurkmix, en underbart god dressing, cole slaw mm.

Sen har det varit mycket annat runt.....så det är helt enkelt förklaringen till att jag inte har bloggat på ett tag.

Jag har mycket mer att förtälja & bilder att lägga upp men detta för vara bra för tillfället.

Adios

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar