måndag 11 oktober 2010

Matematik A

När jag gick ut skolan i juni 2001 så hade jag 4 ämnen som jag inte hade fått godkänt i.
2 av de ämnena var pga läraren (jag vet att det låter dumt men så var det faktiskt =))
Läraren tyckte jätte mycket om mig och jag fick bra betyg av henne fram till att hon fick veta att Madde var min syster.
Hon trodde först inte på det & efter att hon hade fått reda på att Madde faktiskt var min syster så förändrades hennes sätt gentemot mig drastiskt.
Det hela var en lång och utdragen historia och Madde vad du en gjorde för att hon skulle avsky dig så TACK....det drabbade även mig =)) =))

Dessa 2 ämnena pluggade jag dock upp och gjorde "prövningar" på under hösten 2001.
Jag blev då även godkänd i de ämnena.

Sen var det 2 ämnen till, det ena var Matematik A.
Jag gillar inte matte, jag har aldrig gjort och jag kommer förmodligen aldrig att göra.
Men det är ett nödvändigt ont för att kunna plugga vidare, om det nu är vad jag vill någon gång.
Så förra veckan tog jag tag i det, nu ska bara betygen komma och sen ska jag skicka in min ansökan om att få studera Matematik A.
Det känns bra att ta tag i något, nu hoppas jag bara på att kunna få ett godkänt me =))


En liten historia.....även denna har jag hört av min Pappa en gång i tiden (men det är inte han som har kommit på den)

Madde, Elin och Frida bor i en lägenhet.
En dag kommer jag på besök.
Då frågar de mig om jag kan gå ner och betala hyran åt dem.
Hyran är 30 kr i veckan så Madde ger mig 10 kr, Elin ger mig 10 kr & Frida ger mig 10 kr.

När jag kommer ner till hyresvärden så säger han att det kostade bara 25 kr denna gången för det har inte gått åt så mycket värme den här gången.

När jag kom upp igen så ger jag 1 kr till Madde, 1 kr till Elin & 1 kr till Frida, då har de betalat 9 kr var. De andra 2 kr får jag som tack för att jag gick.
MEN 9*3 =27, + de 2 kr jag fick = 29
Vart tog den 30:e kr vägen ???!!!

Är detta ett bevis på att Matematiken inte stämmer ?!?!
Jag vet faktiskt inte......jag fick ju IG =))
Men jag fick faktiskt VG i företagsekonomi.......så lite matte måste jag väl ändå kunna ??!!


2 kommentarer:

  1. jag tror jag hört janne berätta den här oxå o jag bli fan helt galen av den. hur funkar det? jag blir gaaalen...

    SvaraRadera
  2. jag vet inte hur men jag blir också galen =))

    SvaraRadera