torsdag 18 oktober 2012

Självgående

I någon vecka nu så har Ted gått helt själv till skolan.
Han vill det själv så gärna & vi tycker att det känns helt okej.
Skolan ligger nära & det är ju 30 km på hela området, sen finns det väl tyvärr sådana som inte håller det ändå. Men just nere vid skolan så tycker jag att det körs lugnt.

Jag brukar gå upp till klassrummet & hämta honom varje dag delvis för att kolla av med fröknarna hur dagen har varit osv men även för att få med allt som ska hem.
Nu har Alva börjat sova just vid den tiden så då har jag stått ute & väntat på honom nere på skolgården, men idag så ska han för första gången få gå hela vägen hem själv =))
Får se om han klarar det bra eller hur det går.
Han har 20 min på sig efter att han har slutat sen ger jag mig ut för att spana =))

Idag ska jag & Alva promenera runt munksjön eller rocksjön tillsammans med Frida & Jack.
Beroende på vädret naturligtvis. Det ser ju mörkt ut men än regnar det inte.
Vi har inte träffat Frida & Jack på ett tag så det ska bli kul att träffa dem =))

Igår visade vågen - 8,4 kg =))
1 månad sedan start.
Tony har gått ner 5,3 kg =))

Alvas vänstra framtand har spruckit igenom upptäckte vi igår.
Så nu har lilla tjejen 4 tänder i överkäken & 3 i underkäken.
Att borsta tänderna är ingen hit men ett nödvändigt ont =))

Ute i höstrusket

Ted har bakat muffins hos grannen

Så här använder man nappen tycker Alva =))

Ted fotar sin lillasyster på morgonen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar