lördag 27 oktober 2012

Min vecka

För det första !!
Jag hade skrivit 1 långt & bra inlägg som bara försvann =((
Nu blev det lite hafsigt hopskrivet men så får de vara, förbenade internet!!
Grrrrr

Redan lördag igen, jag kan återigen konstatera att tiden går alldeles för fort.
Jag har hunnit med en del under den här veckan, men jag har fortfarande en del kvar att fixa med, samtal som ska ringas mm.

I söndags efter att jag hade slutat kl 20:00 så åkte jag upp till Rana & vi tog en långpromenad på 80 min. När vi kom tillbaka så blev jag bjuden på middag & sen frukt & te.
Tack Rana för en underbar kväll ♥

I måndags så var jag & Alva hemma & tog det lugnt, perfekt efter en jobbhelg & en sen kväll dagen före.
På em åkte vi ner en sväng till babyproffsen, Ted köpte en grej för sin veckopeng. Han blev helt frälst när han såg alla halloween saker som de hade =))

Alva har börjat äta lite själv

Turkisk yoghurt med hallon & blåbär

I tisdags var vi på öppna förskolan, Alva älskar att vara där. Hon trivs som fisken i vattnet, en glad & nöjd liten bebisflicka som har fullt upp med att upptäcka världen.
Alva har inte lärt sig att göra rörelserna till sångerna än (förutom till lilla snigel, då slår hon i min hand =))) men efter sångstunden så satt hon & "sjöng"  och gjorde rörelser i luften =)) Lilla lus.
På em hade Ted med sig en kompis hem.

På onsdagen var vi uppe & hälsade på Pappa, Marie & Henrik. Förutom vi så var även Johanna, Eas & en granne till dem där. Fullt hus med andra ord =))
Viktdag & nu visar vågen - 10,1 kg

Under torsdags fm var Cissi här & vi tog en långpromenad i höstkylan, riktigt friskt & skönt.
På em hade Ted me sig en vän hem.

Torsdags träningen, mitten paret (av de som syns tydligast) är Ted & Anders

I fredags så var vi & hälsade på Angelica & Vilda.
Vi satt & åt goda smörgåsar när de ringde från skolan & berättade att Ted inte var pigg.
Han hade varit blek & han kände sig inte pigg. När fritidspedagogen ringde så hade Ted precis somnat på soffan.
Redan på morgonen så var han lite hängig men han kände ändå att det var okej att gå till skolan.
Så vi begav oss så fort Alva var färdigtankad.
Jag tyckte så synd om Ted =(( Hans klass hade nämligen uppnått 25 stjärnor dagen före (för bra uppförande) & den här dagen så skulle de få en överraskning. Detta började strax efter att Ted blev dålig. Popcorn & film under em blev överraskningen.

Lite senare den dagen så kräktes han. Men efter det så var han precis som vanligt. Pigg, energisk & glad. Han åt middag som vanligt & han sov gott under natten.
Jätte konstigt.

Idag har Ted haft Taekwondo träning mellan kl 9-12, direkt efter var det gradering, 9-2 kup. Det betyder att man får 1 svart streck. Ted klarade graderingen =)) så han har nu 1 svart & 1 gult sträck på sitt vita bälte !!
Bra jobbat killen !!
Han var så stolt =))

Barnen som ska graderas

På em kom en av Alvas ena livsledsagare hit & passade henne medan vi anda 3 gick på bio ♥.
Så mysigt att få gå alla 3 & så snällt av Elin att ställa upp & umgås med lilla A !!
Elins bild, här äter lilla A mellanmål =))


När vi kom hem så blev det även lite turk snack inför vår kommande resa nästa höst.
Detta ser vi verkligen fram emot =))

Detta stället var något som vi kollade in, men inget är bestämt än

Klockan är nu 20:40,  Alva sover sedan 1½ timme & Ted la sig precis. Han var trött efter en intensiv dag. Jag & Tony ska titta lite på tv innan vi me beger oss i säng.

Go kväll på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar