söndag 7 oktober 2012

Skövde

Igår var vi tillsammans med Tonys hela familj (bröder med respektive + barn & Ulla Britt) i Skövde för att fira att Charles fyllde 40 år i veckan.
Sammanlagt så var vi 18 personer.
Vi träffades kl 9:10 uppe på Öxnehaga där vi åkte i gemensam trupp hem till Charles för att överraska honom. Nina visste såklart om det men Charles var helt ovetande.
Charles blev förvånad men glad =))

Han fick presenter & vi sjöng & sen begav vi oss mot Skövde för att åka till Sveriges största badhus, Skövde Arena.
Strax före 12 var vi alla ombytta & stod redo inför äventyret som väntade på oss där inne.
Ted badade mycket med Anders & de åkte en del olika vattenrutschkanor något som Ted tyckte var jätte roligt =)). 
Jag, Ted & Anders åkte även runt i en slags ström utomhus =))
Alva tyckte mycket om att bada & när hon var i den minsta babypoolen så trivdes hon som fisken i vattnet & kröp runt för fullt i den lilla söta bassängen.

Majja hade fixat asiatisk lunch åt oss alla. Hennes kycklingspett är farligt goda kan jag lova !!
Vid 15 tiden gick jag upp & gjorde mig i ordning & när jag var färdig hämtade jag in Alva & fixade klart henne.
Alva slocknade direkt i vagnen strax före 16 & sen gick jag en sväng med henne ute.
17:20 kom resten ut & vi begav oss alla till restaurang Mangos som serverade oss riktigt god mat !!
Ted tog köttbullar med potatis, gräddsås & lingonsylt. Jag & Tony tog fläskfilé medaljonger med vitlöksfrästa grönsaker, klyftpotatis & kantarellås. Det var riktigt gott =)) Det enda minuset var såsen som jag faktiskt tycker att jag själv gör bättre =)) men den var ändå helt okej, till & med god !!
Det var en mycket populär restaurang med trevlig personal, det kom in folk ideligen som ville käka men det var fullbokat.

Vi hade en kanondag med trevligt sällskap, vi åt gott & vi umgicks för fullt med våra små
Charles var nöjd, glad & tacksam =))
Vi var hemma vid 21, då sov Alva & Ted slocknade ganska så fort han me.

Tyvärr så fick man inte ta bilder inne på badhuset & när vi gick till resturangen så glömde vi kameran i bilen =((
Så bilder blir det inga. Jag kan lägga in 1 el 2 som någon tog med sin iphone & sen skickade till oss. 
Lite halvsuddiga & inte så fina =))


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar