lördag 10 november 2012

Barndomsminnen

Igår kväll åt vi en sen middag (bla från chili thai =)) här hemma.
Strax efter 20 när Tony var hemma satte vi oss & åt.
Ted skulle ha en övernattningsgäst, så där satt vi 4 (jag, Tony, Ted & Anders) till ca kl 22 & pratade om krig, religion, spöken mmm. Den här känslan, av 2 förväntansfulla barn som med spänning lyssnar på det vi berättar & ivrigt vill delta i samtalet, påminner mig så mycket om våra "gamla" ostkvällar som jag hade med Mamma, Pappa, Madde.......ja tids nog även Henrik =)) under min uppväxt.
Jag kände total harmoni i hela kroppen.
Det var så mysigt att sitta där med tända ljus, se ut i mörkret, & bara prata.

Idag på morgonen strax efter 7 så kröp Alva in till Ted & Anders som låg & spelade något & lekte. Så hon fick vara med lite =))
Så skönt att få ligga lite extra  man vet att hon har de bra med killarna.

Utan att gå in på för mycket så måste jag skriva att jag är så tacksam för en av mina kompisar, jag är tacksam för ALLA mina vänner, men just hon har varit extra hjälpsam den sista tiden.
Så osjälvisk & hjälpsam.
TACK !!

Jag har ett par gånger påbörjat olika blogginlägg men sedan har något kommit emellan & då har jag inte hunnit bli färdig med inlägget. När jag sedan får möjlighet att blogga igen så kan det ha gått någon dag & då känns inte det påbörjade inlägget intressant längre.
Risken är väl att det kan bli lite så nu, tyvärr.
Men jag bloggar när tid, lust & möjlighet finns !!

Kl är nu 09:28 & vi får se vad dagen har att bjuda på.
Trevlig helg =))

2 kommentarer:

  1. Jag minns många trevliga kvällar hos er, både när vi satt och pratade och när vi åkte ut i skogen med bilen!

    SvaraRadera
  2. Visst var de underbart =)) Så mysigt !!

    SvaraRadera