måndag 5 november 2012

Höstlov

En veckas höstlov med diverse roligheter har nu passerat.
Det var en glad & ivrig liten pojke som gick till skolan idag på morgonen.
Det som lockade mest var nog att han skulle ta med sig en kompis hem efter skolan =))

Under den gångna veckan så fick Ted följa med till Knuten (öppna förskolan) när jag & Alva gick dit.
Han tyckte att det var jätte kul, både att få se vart vi går men även att få busa lite i kuddhavet =))
-Jag vill följa med nästa vecka med sa han glatt när vi skulle gå därifrån.
Ted gillar barn i alla åldrar, så länge de inte är på hans saker vill säga =))

Ted har även haft Anders sovande här i 2 nätter.
En dag gick jag & barnen upp till Hökhultsgård & tittade på fåren.
Alva var väldigt intresserad av de bräkande djuren.

En kväll klädde Ted & Anders ut sig & sen gick de bland husen & "lekte" bus eller godis.
Det var inte någon stor vinst de kom hem med men de var ändå nöjda & glada =))

En annan dag mötte vi upp Elin & Tindra i stadsparken, barnen fick fritt ströva omkring.
Alva avskyr fortfarande att gunga =((
Hon blir livrädd när man sätter ner henne i en gunga, stackarn.
Efter lite lek så följde ET med hem & vi åt middag ihop.

Under helgen har vi haft finbesök av familjen Almqvist.
Vi har bla varit på Monkey Town, firat Tindra som har fyllt 8 år & fikat ute i Ubbarp.
Sällskapet ute i Ubbarp försökte lura mig *grrrr*
Min bror hade klätt ut sig i regnkappa & kapuschong så när Madde lurade ut mig i mörkret för att småprata  & jag fick syn på den här gestalten så skrek jag =))
Det är ju ingen nyhet att det "spökar" där ute men detta var att gå för långt (av spökena alltså ;-)
Jisses vad rädd jag blev & ingen trodde mig (för alla var ju med på det)
Jag blev halvt tokig innan jag förstod att det verkligen var Henrik.
Dagen efter fick han vakna till barn som tjöt & tjoade =)) Den ultimata hämnden !! =))

Kalasfina =))

8 åringen
Ungefär så såg veckan ut, en bra vecka !!
Nu är det skola & aktiviteter igen, i ca 1½ månad innan det blir jullov.
Ted ska ev börja på fritids igen, till hans stora glädje =))

Veckan som är kommen har en del roligheter att bjuda på men även en del tråkigheter.
Jag har fått 2 hål i mina tänder :-O
Mina första någonsin & de ska lagas på onsdag.
I Alvas mun ploppar det ur tänder titt som tätt & hon är superkink & tykänslig.
Så vi får se hur det går när Marie ska passa henne på onsdag.

Tony är iväg med Ted på simskola, Alva är också med.
Jag har lagat mat & bloggat.
Men de dyker upp närsom & då är det middag som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar