måndag 9 mars 2015

En helt vanlig måndag

Go kväll :)

Idag kunde vi äntligen fortsätta Alicias inskolning på Myran.
Hon blev ju sjuk efter första dagens inskolning förra veckan, men nu är hon pigg igen så då börjar vi om igen ;)

Jag måste säga att jag får en väldigt positiv känsla för den här avdelningen !! Jag gillar personalen o lokalerna. I ärlighetens namn så känns det här mycket bättre än vad det gjorde när Alva började på grannavdelningen (Nyckelpigan) för 2 år sedan.
Men det kan ju förutom just personal o lokaler även ha med att göra att jag personligen tyckte att Alva,16,5 månad gammal, var för liten.
Jag hade hellre haft henne hemma lite till men dagarna räckte tyvärr inte till det.

Tiden flöt iaf på o Alicia gick runt o utforskade, emallanåt kom hon till mig o kramades lite el lämnade någon liten sak.

Alicias plats
När klockan blev 10 kom Johanna o Maja förbi o hämtade upp Alicia.
Jag skulle nämligen vara med på personalens möte o informera lite om Alicias epilepsi.
Tony o Alva var på Knuten o skulle påskpyssla.
Så då ställde fina Johanna upp o hjälpte oss ❤

När jag var klar for jag hem o umgicks lite med Johanna o småtjejerna innan det var dags att hämta Tony o Alva.

Efter lite vila, mellis o inväntan av Ted for hela familjen sen iväg o handlade skor till Alva, en låda att så i, lite frön samt lite annat.




Vi åkte även förbi vägledningscentrum där mina betyg, som inte fanns med i datorn, scannades in.

Jag har ansökt om att få läsa engelska b på distans. Så nu hoppas vi på att jag blir antagen.

När vi kom hem så fortsatte vi med sandlådan.
Den börjar bli färdig o den blir faktiskt riktigt fin :)





När vi var iväg fick jag ett meddelande av Johanna att lilla Maja är inlagd på Ryhov.
Hon ramlade ner från soffan här hemma o slog i huvudet rejält.
När de åkte härifrån svimmade hon av i bilen o blev askgrå i ansiktet. Så hon är inlagd för observation. Hon mår dock mycket bättre nu o läkarna tror att hon har fått hjärnskakning.
Lilla tjejen ❤❤❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar