tisdag 3 mars 2015

En ny vecka

Jahopp då drog en ny vecka igång igår.
En vecka som jag har väntat på med både glädje, spänning o lite sorg ;)
Igår började Alicia sin inskolning på avdelningen Myran.
Precis som jag har trott så hade Alicia inga problem med att gå ifrån mig där jag satt o iakttog henne på golvet. Hon gick lungt runt o utforskade.
Emellanåt kom hon tillbaka o satt hos mig en liten stund innan hon fortsatte.

Personalen, som jag genast tyckte om, sa att det märktes att hon var van vid en sådan här miljö (Tack vare att vi gått så mycket på Knuten) o att hon har storasyskon. 

Alicia har alltid varit ganska framåt o har lätt för att tycka om människor.
De 2 sista veckorna har hon dock varit lite mer avvaktande o försiktig med nya o halvt okända människor.
Men jag hoppas att det kommer gå bra den dagen vi ska lämna hennepå Myran o gå iväg en stund.

Någon timme efter att vi hade lämnat Myran så blev Alicia sjuk :(
Feber o förkyld.
Vadå typiskt !!!
Så idag blev de ingen inskolning för lilla hönan.




Igår var även min första dag på jobbet på nästan 2 år. Jag gick bredvid på den avdelningen (demens) som jag ska vara på ett tag framöver.
Lite nervös var jag allt men jag måste säga att det gick jätte bra o jag kände mig så välkommen :) :)
Jag ska gå bredvid en gång till imorgon o sen börjar jag på riktigt den 16 mars.



Förutom de äldre som bor på avdelningen bor där också marsvinen Albert o Herbert.
Så söta var de o väldigt uppskattade av de boende.

Jag har länge tänkt på att jag skulle vilja börja plugga. Nu sakta men säkert har jag börjat ta tag i det o kollat upp lite vad som behövs osv.
Så ja....min tanke nu framöver är att försöka komma in på förskoleprogrammet :)
Vi får väl se om det lyckas men jag hoppas ju verkligen på de.
Det första jag måste göra är att plugga eng B o besöka vägledningscentrum för att fixa lite med mina betyg.

Hej Hopp så länge ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar