torsdag 15 december 2011

2 veckor



Idag är det exakt 2 veckor sedan lilla Alva föddes (jag skriver liten trots att hon var stor =)).....hon är ju ändå liten)
2 veckor som har passerat i en rasande fart.
Idag sprack även vår lilla bubbla som vi har levt i under dessa 2 veckor, för idag återgick Tony till sitt jobb & saker & ting föll tillbaka till gamla rutiner.




Så idag var det meningen att jag & Alva skulle följt Ted till & från skolan men tack vare att det finns vänliga själar så slapp vi det idag.
Ett stort TACK till personen den gäller !!
Men imorgon blir det premiär för mig att ta mig & båda barnen ner till skolan & sedan hämta på em.
Alva har redan varit med nere i sin vagn vid 2 tillfällen när Tony har hämtat Ted.

I övrigt när det gäller lilla Alva så har vi upptäckt att hon har problem med sin mage, precis som hennes bror hade =((
Hon har väldigt svårt att rapa, men vi fick rådet av Madde & BVC att köpa Sempers magdroppar så det har vi gjort & vi upplever att magen har blivit lite bättre.

Alva har några små knölar i nacken som vi ska låta en barnläkare titta på nästa tisdag.
En läkare (som fortfarande utbildar sig) ville att hans kollega också skulle titta men han poängterade att vi inte behövde vara oroliga......så det hoppas jag verkligen.

Hon skriker inte så mycket, det är när hon är hungrig eller när hon har ont i magen.
Hennes skrik börjar påminna om Teds =)) =(( Högt & gällt.
Annars så känns det som att hon är ganska så nöjd med tillvaron.

När det kommer till amningen så var det något som jag verkligen ville skulle fungera den här gången !!
Jag hade ställt in mig psykiskt på att det skulle funka.
Tyvärr så blir hon inte mätt. Man ska amma 20 minuter på varje bröst (enligt personalen på BB & BVC sköterskan). Vid 1 tillfälle under dessa 2 veckor så nöjde hon sig enbart med det hon fick av mig, alla andra gånger så har vi fått ge henne modersmjölksersättning efter amningen.

Med Ted så del ammade jag i lite mer än 1 månad, jag pumpade & hade mig men i slutänden så räckte det ju uppenbarligen inte.
Jag förstår bara inte varför det inte räcker ?!?!

Jag tror att vi kommer besluta oss för att avsluta amningen & enbart ge henne ersättning....
Som det är nu gör vi ju både och, & det tar ca 1 timme vid varje mattillfälle.
Vi får se hur det blir.


Idag är även dagen som min älskade Henrik lämnar landet för att bege sig till Norge & bosätta sig hos sin flickvän =)) =)) =((
Jag är så otroligt glad för hans skull men känner jag honom rätt så vet vi tyvärr inte när vi får se honom nästa gång......
Vi här hemma kommer verkligen sakna honom !!
Jag hoppas att de båda kommer hem till Alvas namnkalas.


Idag har vi haft besök av 2 kompisar, jätte roligt att de ville komma & uppvakta lilla Alva......& Ted =)) =))
Tack för idag tjejer !!
Om det är någon annan som vill komma & titta så är det bara att hojta till =))


Mina fina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar