onsdag 21 december 2011

Julfirande, geniknölar, vitt bälte med svart sträck & så lite allmänt =))


Jag börjar med att berätta att vi i måndags hade besök av min ena kusin & hennes familj från Göteborg, samt min Farmor (hennes Mormor) & hennes Farmor.
Vi hade lite julfirande, födelsedagsfirande för Ayhan samt födelsefirande för Alva.
Mycket trevligt & barnen hade roligt ihop =))
De lekte Mamma, Pappa barn bla


3 åringen (ja, han fyller imorgon =)))

Lenci fick hålla i lilla Alva


Ted fick ett Scooby doo spel av Valencia & Ayhan, gissa om han blev glad ?!
Totalt överlycklig blev han =)) =))


Tack alla inblandade för en trevlig em/kväll !!


I tisdags var vi på bvc & träffade en barnläkare som tittade på Alvas knöl på bakhuvudet. De andra så kallade knölarna verkar ha varit skallbenet & de känns knappt längre.
Men sen har hon ju en knöl stort som ett risgryn på bakhuvudet & läkaren trodde att det var en broskknöl eller en förkalkning?. Hur som helst så var det inget livshotande & det är ju huvudsaken.
Vi ska ska hålla lite koll men han var säker på att det inte var farligt.
Han kallade det för geniknölar =))
Man kan ju alltid hoppas =)) =))


I tisdags var det även dags för gradering på Taekwandon & Ted lyckades bra, så han har numera ett svart streck på sitt vita bälte.
Han var väldigt glad när han kom hem på tisdagskvällen.
Nu är det juluppehåll men v.3 så drar det igång igen & då blir det träning 2 ggr i veckan istället för 1.




För övrigt så rullar det sakta på här hemma, bubblan är lite svår att spräcka (alltså bubblan som man levt i sedan Alva kom =)))
Allt går på halvfart & man känner sig lite smått förvirrad & glömsk.

Men jag tycker hittills att det har gått & går väldigt bra att vara 2 barns Mamma.
Ted är väldigt förtjust i sin lillasyster & det är så fint att se hur han månar om henne.
Än så länge finns det ingen svartsjuka från hans sida.
Men det var tydligen inte jag heller när Madde föddes, lite trotsigare mot mina föräldrar men jag var aldrig dum eller elak mot Madde när hon var bebis.

Alva får enbart modersmjölksersättning numera, så denna gången kämpade jag i lite mer än 2 veckor(med Ted var det lite över 1 månad).
Lite tråkigt är det då jag så gärna ville att det skulle funka med amningen den här gången, men nu är det som det är & jag tänker inte ge upp hela mitt liv bara för det !!




På natten sover Alva just nu mellan mig & Tony på en fleecefilt med ett täcke i (min Faster gjorde den till Ted när han var bebis) så hon kommer upp en bit.
Jag tycker att det är smidigast att ha henne mellan oss bla för att kunna känna om hon andas (nojig som jag är) & för att kunna sätta tillbaka nappen när hon vill ha den utan att jag ska behöva sätta mig upp.

Hennes mage är lite orolig, det finns lite gaser i. Men enligt läkaren så är detta visst vanligare än vad man kan tro. Det är ingen kolik iaf.
Men det är ju inte roligt för den lilla stackaren.

Imorgon är Alva 3 veckor & man märker att hon har börjat vara lite mer vaken & söker mer ögonkontakt.

Imorgon är det även Teds sista dag före jullovet. Det är avslutning i kyrkan så han går bara ca 1 ½ timme.
Efter det ska vi uträtta några små ärenden.


För mig känns det inte att det snart är jul, jag känner mig lite off det här året.
Men det är förmodligen för att man delvis är kvar inne i "bubblan".
Men det lär bli jul iaf & vi har köpt en supersöt pepparkaksklänning till Alva, det ska bli roligt att få se henne i den.

Ted kommer att få sitt stora paket från oss redan på fredags kvällen (detta vet han inte än) & jag tror att han kommer att bli överlycklig =))

2 kommentarer:

  1. Vad fin Ted är när han står där så fokuserad och ska bara klara de <3.. Fina bilder på Valencia Ayhan o Alva med =D
    Var Valencia glad när hon fick hålla Alva? =)

    SvaraRadera
  2. Jätte fina <3 =))

    Ja, det verkade det som att hon var iaf =))
    Hon klappade på henne så fint

    SvaraRadera