lördag 10 december 2011

Alva


Förra torsdagen, den 1/12 så föddes vår fina, underbara lilla flicka.
Hon är idag 9 dagar & dessa 9 dagar har gått så otroligt fort.
Det känns som att det var bara en liten stund sedan hon föddes.

Hon är i vilket fall högt älskad av hela familjen här hemma.



Hon har en mycket stolt storebror som skryter om sin fina lillasyster.
Så liten, så fin, så söt.

Jag älskar henne av hela mitt hjärta precis lika mycket som jag älskar Ted.

Jag minns att jag förr kunde komma att tänka på & fråga mig om man verkligen kan älska 2 barn (eller fler) lika mycket.

För mig så är det ett självklart JA !!


Numera är jag världens stoltaste 2 barns Mamma till Mucklan (Ted) & Ynkel Skrynkel (Alva) =))
Nu börjar ett nytt spännande kapitel för oss.


Vi har haft en hel del namnförslag till vår lilla tjej & de sista namnen som det stod emellan var Alva, Alvali, Tilda & Tuva.
I & med att jag & Tony gillade alla dessa namn så frågade vi vilket Ted gillade mest & hans svar blev då Alva.

Så hon var några dagar innan hon fick sitt slutgiltiga namn.
Men sen kallar vi ju fortfarande henne för Bubblan & Ted har modifierat namnet lite så han säger Bobblan =))
För mig är hon även en Ynkel Skrynkel =))

Hennes andra namn blir Ingrid Elise.

Vi tror att det låter finare med
Alva Ingrid Elise
än med

Alva Elise Ingrid
Vad tycker ni ??

Hennes andranamn har vi valt för att:


Ingrid är ett släktnamn i båda våra släkter, det är ett vackert namn, sen påminner det mig även om min fantastiska fd kollega.

Elise är ju då efter Mamma. Jag är inte förtjust i namnet Eva eller Elisabeth så jag gör som min syster & tar Elise. Sen heter ju även min Mormor Elisabeth i andranamn + att Molly heter Elise i andranamn.


Jag ska försöka få in en förlossningsberättelse här så småningom, än så länge lever vi kvar i "bubblan" men vardagen återkommer så smått & då blir det förhoppningsvis lite mer bloggande.


Nu ska jag fixa in lite bilder innan jag sätter mig & gosar bebis =))





3 kommentarer:

  1. En underbar liten tös, Grattis igen!
    Nu har du/ni som sagt två älskade ungar, ena av varje :).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, njut av denna tid! Så härligt med denna lilla underbara tjej, nu ska ni bara mysa i familjen och strunta i andra. Grattis igen!

    PS. Fint namn!

    SvaraRadera