söndag 10 april 2011

Bockastenen


Idag gick färden ut till Ubbarpaskogen, till Bockastenen.
Hela familjen + Anders åkte dit.
Vi hade en mycket trevlig förmiddag med lek, prat & korvgrillning.
Killarna var väldigt imponerade av stenen & deras fantasi försatte dem i lek så fort vi kom dit.
Jag & Tony satt i solen & njöt av naturen, solen & tystheten (tolka det rätt nu, visst hörde vi ljud men inte "stadsljud" =)).







När vi skulle gå fick Tony syn på en huggorm & pojkarna blev lite rädda men väldigt nyfikna. Ormen var väldigt söt enligt mig =))
Vi såg även en liten ödla, en skalbagge, myror & citronfjärilar.

Även idag blev det ca 3 timmars utevistelse, vilket jag tycker är helt underbart !!
Lite färg fick vi i ansiktet med.


Efter vår skogsutflykt åkte vi hem & gjorde oss snabbt iordning sen lämnade vi upp Anders till hans föräldrar.
Vi fortsatte till min faster Monica, där vi blev bjudna på födelsedagsfika.
Mycket gott & trevligt !!

Tyvärr så blev lilla Tindra sjuk så kalaset slutade ganska tvärt.
Stackarn, hoppas att snart är på benen igen !!
Jag han inte ta några kort från kalaset men jag tror nog att ni som läser överlever =))

Lite planer inför annandag påsk pratades det om.
Det blir nog en trevlig dag tror jag !!


Nu ikväll har vi faktiskt tänkt att se den första Harry Potter filmen med Ted, det är ju inte lika hemsk som de sista filmerna. Ted är överlycklig & jag hoppas att han inte blir för rädd.
Men jag tror att det ska gå bra.


2 kommentarer:

  1. hej
    vart ligger bockastenen? tacksam för vägbeskrivning, tack//maria

    SvaraRadera
  2. Hej Maria !!

    Vet du vart Ubbarp ligger ??
    Man åker nästan ut dit & sen går man en bra bit in i skogen.
    Du kan gå in på Eniro & söka på Ubbarp, Jönköping på kartor där ser man lite men inte exakt.

    SvaraRadera