måndag 28 november 2011

1 års kalas, adventsfika, simskola & fostervatten

1 åringen

Vilken tur att Ted hjälper Molly med att öppna presenterna =))



Själsvänner


I lördags så var det 1 års kalas för Molly här hemma hos oss.
De "gamla vanliga" släktingarna var här för att uppvakta lilltjejen & vi hade en mycket trevlig em/kväll.
Ted hade en övernattningsgäst så de sysselsatte sig i princip helt själva.




Kalas


I söndags så träffades vi "alla" i Ubbarp för adventsfika & för att planera den kommande julen.
Hur, var & när den ska firas, vilka som skulle vara med osv.
Även här var det en mycket lyckad tillställning med mycket gott att äta.
Det får bli en tradition helt enkelt =))


Ted blev tyvärr lite ledsen & besviken då han fick reda på att han måste gå på bröstsimskola 1 en gång till. Ted har gjort stora framsteg men han är fortfarande rädd för att flyta. För att börja i bröstsimskola 2 så måste man ha lärt sig att flyta.
Men det känns som att Ted förstod när vi förklarade för honom att det är bra att han får gå bröstsim 1 en gång till istället för att bli tvingad att börja i en grupp som man måste kunna flyta i.
Jag tror att de i 1:an (skolan) eller om det var redan nu till vårterminen kommer att åka iväg & öva på att simma, så då blir det ju lite övning även där.
Simmtagen har han inga problem med utan det är just detta att flyta som han måste öva mer på.



Sen misstänker jag själv att jag läcker fostervatten.
De på förlossningen (som jag fick besöka i helgen) säger att det är väldigt svårt att veta om det är just fostervatten man läcker. Det är inget som sipprar hela tiden iaf & bebisen mår bra där inne.
Jag skulle höra av mig om det fortsätter.
Jag har inga värkar eller andra tecken på att förlossningen skulle starta just nu men man hoppas ju =))
Det är väldigt tungt & det gör väldigt ont i speciellt det högra låret.


Idag har Ted varit hemma från skolan, han berättade redan igår kväll att han hade ont i huvudet & när han vakande inatt & sa det igen så bestämde vi att han skulle få vara hemma.
Så vi har haft lite Ted & Mamma mys, Ted har bla övat sig på att läsa i en bok som han har fått av sin Farmor.

Nu är det kväll & Ted ska snart i säng för imorgon är det skola igen (huvudvärken är borta).
Jag önskar er alla en trevlig kväll där ute =))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar