måndag 27 december 2010

Julen

Julen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss......eller kanske framförallt inte som jag hade tänkt mig.
Men trots allt krångel från jobb & vissa släktingar, vem som ska vara med & var vi egentligen skulle ha varit så blev det ändå en mycket bra julafton tycker jag !!

Våran julafton startade här hemma där vi för en gångs skull hade en lugn förmiddag (det brukar vara ganska stressigt just på julafton annars)
Vi åt frukost och sen förberedde jag risgrynsgröten inför kvällen medan Tony & Ted tittade på det sista avsnittet av julkalendern.

Vårt firande började strax intill oss, ett par gator bort hos Tonys äldsta bror R & hans familj.
Där serverades det jullunch & sedan åt vi ostkaka till efterrätt.
Ted lekte med sina kusiner och då framförallt Anders =))

Sedan kom ju även Tomten & det blev fullt ös på alla barnen som skulle öppna julklappar samtidigt som de tog emot nya =))
Så underbart att se dem.


Gösta, Anders & Ted


Tony & Sanna


Julklappsutdelning


En överlycklig Ted som har fått ett sjöodjur =))


Här hjälps de åt att bygga ihop sjöodjuret


Efter Kalle så begav vi oss upp till min Pappa där vi firade med min del av släkten.
Först fikade vi, Elin hade bakat sin urgoda after eight kladdkaka och den är syndigt god kan jag lova =))
Barnen busade, de sprang runt, runt, runt.....ja som de brukar göra just där =))


Vem är det som kommer ??


Tomten & Tindra


Julklappsutdelning i Ubbarp


La familia


Även hit kom Tomten & denna gången sa Ted direkt
- Det är min Pappa
Egentligen borde jag förstått det då Ted redan vid 2 års ålder såg att det var Tony.
Vi pratade lite om Tomten på vägen hem & Ted sa ju då att det var Farmor som var tomte först & sen Pappa.
- Så det finns ingen tomte då frågade jag
- Nej sa Ted
- Jo det gör det nog, han skickar ut sina nissar som spejar på barnen sa han sen

Slutsatsen blir ju att vi som klär ut oss kan nog inte lura honom, men han tror nog eller han kanske ändå hoppas på att tomten faktiskt ska finnas.

Ted fick en hel del julklappar & idag när jag frågade vilken klapp som var roligast/bäst så svarade han bilbanan =)) =))

Det tråkigaste var ju att vi inte kunde fira med Madde, Christian & Molly som vi hade hoppats på, men när det blir ett sådant snöoväder som det blev så finns det ju inget man kan göra åt det.
Vi hade turen att de kom upp hit på juldagen istället så nu har jag myst med Molly i ca 1½ dygn......& mer blir det för till nyår åker vi ner till dom.


Mollymus


Molly blir matad


Kusinerna


En lycklig storkusin


Elin & Molly


På juldagen & annandag jul kom det hit lite släktingar som gärna ville träffa lilla Molly, tyvärr så tog jag inte så många kort med min kamera utan vi använde Maddes kamera en hel del.
Men här är några bilder som togs iaf.


Så ett STORT TACK till ALLA som var med och gjorde julhelgen speciell !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar