torsdag 16 december 2010

TONY


Jag kom att tänka på att min blogg handlar mycket om mig (naturligtvis =)) & Ted men det är inte så ofta jag skriver om min fina Tony.
Nu känner jag att jag måste skryta lite om honom =))

TONY

Är en helt fantastisk Pappa till Ted, en engagerad sådan något som han har varit sedan dag 1.
Tony är en man som hjälper till mycket här hemma med allt, han ställer även upp på andra och hjälper till där det behövs.
Tony har alltid visat hur viktig jag är för honom och lite då & då har han överraskat mig totalt =))
Snäll, rolig, omtyckt, positiv, engagerad, hjälpsam, fin mmm är några av orden som beskriver honom.

Som många av er säkert vet så har ju Tony haft 2 jobb i 2 veckor nu snart, han går upp kl 02.00 på morgonen sen delar han ut tidningar innan han börjar sitt vanliga jobb kl 07:00-16:00.
Det är inte dåligt att orka med det, men det förvånar inte mig att just han klarar det !!

När han blev av med jobbet i samband med att Husqavrna varslade så var det inga sura miner, han såg det som en möjlighet att utbilda sig till något han faktiskt hade tänkt på sedan tidigt i tonåren.
Han tog den möjligheten och utbildade sig, idag är han färdigutbildad elektriker, nu ska han bara vara lärling, 1-3 års montör innan han är helt färdiglärd.

Tony har alltid varit ett stort stöd för min lillebror Henrik som inte alltid har haft det så lätt. Tony blev snabbt en förebild för Henrik och säkerligen för många av Henriks kompisar som även de såg upp till Tony.

Både jag & Ted är enormt tacksamma för att Tony är just våran och att han finns i våra liv !!


Sen måste jag berätta att han trivs mycket bra med sin lärlingstjänst, nu hoppas vi bara på att han får fortsätta även efter sista april. Men det beror ju på om det finns jobb osv. Just nu så ar de väldigt mycket att göra iaf.



2 kommentarer: