fredag 3 december 2010

Vårt första möte



I onsdags var vi som jag tidigare skrev nere i Karlshamn & hälsade på lilla Molly för första gången.
Ett härligt möte, det kändes på något konstigt vis som att jag redan kände henne, jag kände igen henne.

Madde som tidigare hade lovat mig att JAG skulle få vara barnvakt första gången åt henne bröt ju det dagen innan vi kom ner (fy skäms Madde =)) =))) när hennes (Mollys) Faster fick ta hand om henne en stund.
DIN JÄVEL tänkte jag om Madde, du fick ju passa Ted först (precis som du hade bett om) =)) =))
Men nästan direkt efter att vi hade kommit ner så sa Madde att jag skulle få vara barnvakt åt Molly medan hon & Christian åkte iväg & köpte fika.
EN mycket fin gest som jag verkligen uppskattade, jag tror inte att varken Madde eller Christian förstod hur mycket det betydde för mig !!
Ett JÄTTE stort TACK till er båda, det var väldigt fint gjort !!
OCH det gör inget att jag inte var den första barnvakten =)) =))

Under timmarna vi var där gosade jag för fullt med min lilla systerdotter, Tony stackaren fick knappt hålla i henne.
Ted var till en början reserverad, vilket förvånade mig lite med tanke på att han har varit väldigt engagerad här hemma & pratat om Molly.
Han tittade mest på henne & log.
Men efter någon timme släppte det & han ville båda hålla i henne, klappa och pussa på henne.








2 små goa kusiner


Tyvärr så bor vi alldeles för långt ifrån varandra =((
Man kommer ju inte träffa Molly varje vecka direkt, men i den mån det går kommer vi träffas OFTA, nu är det våran tur att köra till Karlshamn var & varannan månad.
För jag vill ha en relation till den här goa lilla tjejen och för att få det måste man träffas och engagera sig !!
Jag önskar att hon kommer tycka lika mycket om oss och att vi kommer betyda lika mycket för henne som Madde & Christian gör för Ted.

När det gäller Teds relation till M & C så pratade vi lite om det på dagis idag när vi hämtade Ted. Teds ena förskolelärare frågade om det var Madde & Christian som hade fått barn, jag blev lite snopen att hon uttryckte sig så, det lät precis som att hon kände dom. Hon förklarade då att man verkligen förstår vilken stor del dom är i Teds liv. Han har alltid pratat mycket om dom på dagis !!
Så TACK igen Madde & Christian för att ni finns och vill vara med i Teds liv !!
Det betyder jätte mycket, både för mig & Tony men framförallt för Ted.


Ett gammalt, första möte

Madde & Christian me Ted

2 kommentarer:

  1. Nu är de ju såhär att ni bara har fått låna Ted av oss, han är egentligen min son, min o Millas... De vet du ju... ok då, din då, men mer min än Tonys iaf =P =P =P
    Så Ted har fått en kusin OCH en syster =P
    Wiii ;)

    SvaraRadera