fredag 7 januari 2011

2010

För mig var 2010 inte något bra år alls, speciellt inte från september & framåt.
Innan dess var det väl helt okej till & med riktigt bra emellanåt =))

Tyvärr var ju inte heller starten på detta året speciellt roligt !!
Jag är fortfarande inte pigg så jag blir hemma över helgen me.

Jag hoppas att detta året kommer bli mycket bättre än vad 2010 blev, gärna i stil med 2009 då jag hade ett riktigt bra år =))

Men sen hände det ju faktiskt något som var riktigt, riktigt bra 2010 & det var ju Mollys födelse.
Det väger upp lite grann !!
Lilla söta, fina Molly.

Det är tråkigt att Madde, Christian & Molly bor så långt bort bara.
Men en relation blir ju vad man gör den till och Madde & Christian har ju haft ett väldigt inflytande över Ted, han avgudar dem mer än vad han faktiskt gör med vissa som bor i samma stad.
Nu när jag är för hes för att prata kan jag ju inte prata med Molly men innan jag blev sjuk så brukade Madde sätta igång telefonen på högtalaren & så kunde jag prata med Molly.
Jag & Ted har gjort om Markoolios låt Mera mål & sjunger istället om Molly mus =))

När jag jobbade natt i sommras så jobbade jag med en kvinna som har 5 biologiska barn samt 2 fosterbarn.
Hennes barn är utspridda lite här & där i Sverige-
Någon av hennes barn bor strax intill henne själv så barnbarnen har bara en liten bit att gå för att komma till sin Mormor & Morfar.
En annan dotter bodde långt bort (minns ej var).
Då frågade jag faktiskt henne om relationen till den familjen som bodde nära samt till de som bodde långt bort, om hon stod de som bodde här närmre eller tvärtom & hon svarade ungefär så här.

Hon stod dom lika nära, men när hon träffade familjen som bodde långt bort (vilket ändå skedde regelbundet) så blev mötena mer intensiva i & med att man då träffades under hela dygnet.
Man lever ju ihop under de dagarna man ses.
Så hon tyckte att hon på ett sätt kom dessa barnbarn mycket närmre än de barnbarn som faktiskt bodde strax intill henne.
Det blev ju att man gjorde allt ihop från att äta frukost till att hjälpa till om det var någon liten som vaknade på natten osv.

Barnbarnen som bodde nära brukade ofta hälsa på med, samt sova över emellanåt.

Men hon poängterade att hon tyckte lika mycket om allihopa och att hon tyckte att hon stod dem lika nära !!


Har inte haft ork pga min förkylning att lägga in några bilder men nu är de inlagda i datorn så ska jag lägga upp någon tänkte jag.

Nu hoppas jag på ett riktigt bra år, ett positivt & roligt år som har många trevliga saker att bjuda på !!


Molly Mus i pyjamasen hon fick av Ted


Vi


Tony fotar medan dessa 2 busungar leker i snön



1 kommentar:

  1. Hoppas på att ditt och din familjs år blir bättre i år, och att ni får hålla er friska och har ork med vardagen. Och så illa var det ju inte heller i år i slutändan som du själv också säger.

    Jag önskar allt gott till er, ha det bra!
    Kram, Leena

    SvaraRadera