lördag 19 februari 2011

En jätte sjuk Tedda =((



Stackars lilla Ted.
Just nu så har han hög feber (39,4), han äter inte mycket (bara lite glass) & han dricker lite för lite enligt mig. Vi försöker att få i honom både saft, vatten & blåbärssoppa.
Han är så matt & han har ont i magen & halsen, emellanåt även ögonen.
Ögonen är röda.

Det började i torsdags med magont & illamående.
På kvällen var han lite varm samt att han hade ont i huvudet.
Han fick då alvedon (en tablett som man löser upp i lite, lite vatten).
I fredags när han vakande så var han hängig & trött så han intog soffläge ganska tidigt.
Han var väldigt ljud & ljuskänslig. Det enda vi fick i honom var vätska & glass.
Han fick samma sorts tablett som dagen innan vid 3 tillfällen men febern ville inte ge med sig.
Natten till idag vakande han flera gånger under natten & ville ha vatten.
Han feberyrade.

Idag gav sig Tony iväg för att köpa flytande ipren för barn.
Vi blev nämligen rekommenderade det för några år sedan när inte alvedonen bet på febern.
Efter en lång runda på en massa olika apotek & affärer där medicinen tyvärr var slut så hittade Tony 1 förpackning uppe på ett apotek vid Citygross. Det fanns 2 förpackningar kvar.

Så nu har vi fått i honom en dos & hoppas på att detta ska hjälpa honom, att febern sjunker eller helst försvinner.
Vi har även ringt till vårdcentralen som ska ringa upp oss senare i em.


När det gäller oss övriga så är läget så här.

Tony är piggare men inte helt bra ännu, dock så har han inte kräkts något mer.
Jag själv åkte naturligtvis på skiten, men vaddå det är ju min vanliga tur =))
MEN jag har iaf inte spytt & det känns underbart !!
Sen är det ju inte roligt på andra hållet heller, men definitivt bättre än att kräkas !!
Jag har ingen matlust & dricker mest vatten, saft & blåbärssoppa.

Nu ska jag försöka äta en rostad macka....får se hur det går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar