måndag 14 februari 2011

Helgen

Jag har jobbat i helgen, började i fredags kväll.
Det har gått väldigt smidigt & enkelt & så blir det när man arbetar med van personal.

Jag är väldigt tacksam för att jag under båda mina helger arbetar med härliga, duktiga människor.
Jag tycker nästan att helgerna går bättre än vardagarna trots att vi är mindre personal under helgen. Men det tror jag beror på att vi samarbetar mycket mer under helgen, då måste vi samarbeta för att det ska gå ihop.


Min helg avslutades med att jag kom hem till ett väl uppvärmt hus, Ted & Tony hade eldat hela dagen. Jag la mig i ett varmt skumbad & sen somnade jag i en renbäddad säng.

Helt fantastiskt !!



Det finns ett litet mörkt moln på min himmel.......

Om ca 4 månader går min underbara kollega i pension.....=((

Underbart för henne =)), men JÄTTE tråkigt för oss.

Vår lilla norska är verkligen ett riktigt ess !!

Jag kommer sakna henne väldigt mycket !!



Tony & Ted har inte haft en underbar helg, Ted har nämligen haft kräksjukan. En lustig variant av den. Efter första kräkningen så gick det ett helt dygn till nästa. Däremellan åt han som vanligt (lite mindre) & han var först varm men sen var han som vanligt igen, han var även lite hängigare än vanligt.
Men nu verkar han vara okej, han äter som vanligt & han är pigg & glad. Han får lite ont efter att han har ätit men det tror jag kan bero på att magsäcken har krympt ihop lite.
Jag får det nämligen så med efter att jag har kräkts.
Ikväll har det gått 48 timmar sedan sista kräkningen.
Så imorgon blir det dagis för honom.
De ska faktiskt på utflykt, skridskoutflykt.

Ted säger att han inte vill åka skridskor men vi får väl se =))


Det tråkiga med denna kräksjukan var ju att Ted & Tony fick ställa in sina planer under helgen, de hade en del saker som de skulle göra & en del människor som de skulle träffa.
Men så är det ju ibland, man kan ju inte göra något åt att man är sjuk.

Idag skulle vi träffat en kompis till mig & hennes små telningar men det ställde vi också in.
Bättre att vara på den säkra sidan. För kräksjukan vill nog ingen ha.



Måste ju även skriva att denna helgen har varit iskall, i söndags när jag skulle åka till jobbet hade vi -16 grader, jag trodde att jag skulle frysa sönder mina händer trots att jag hade vantar på mig.
En jobbarkomps som bor i ett område som ligger i en svacka kan man väl säga, berättade att de hade -22 grader. Detta stället är alltid kallare än var det är på många platser i närheten.


Idag är det alla hjärtans dag, så på morgonen fick jag öppna paketet som Ted hade gjort till mig & Tony förra veckan på dagis.

Jag blev helt överlycklig för det fina han hade skapat till oss.

Tack du fina, älskade, lilla kille.

Att få något som är skapat av ens älskade barn känns bättre än att få 1000 köpta saker.

Så känner jag iaf !!



Det jätte fina hjärtat som Ted har gjort till oss



Ted fick en liten legogubbe av oss, en ninja.
Det är något nytt inom lego.
Han blev också glad =))


En massa goa kramar till alla som kikar in här !!

Hoppas att ni får en fin dag !!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar