torsdag 10 februari 2011

Vilken lyx

Idag har jag min enda lediga dag den här veckan & just idag vaknar Ted 07:15.......gissa om det var roligt ?!?! =))
Vi halvslumrade lite & sen satte jag igång en film (det magiska svärdet) till honom.
Jag själv låg kvar & halvsov lite, strax före 9 ringer Tony & säger att han kommer hem & äter frukost hemma idag.
Så han kom hem & fixade fram alltihop så att jag & Ted kunde sätta oss vid ett färdigdukat frukostbord !!
Helt underbart, vilken lyx !!

Nu känner jag mig mycket utvilad & glad, en riktigt bra start på dagen !!



Att vara ute

Jag tycker att det är underbart att vara ute, oavsett väder.
Vi är sådana människor som går ut oavsett väder, sen är vi naturligtvis inte ute lika länge i -20 grader som vi kanske är i +20 grader men vi är ändå ute en stund.
Jag personligen tror att det är bra för alla människor att komma ut i friska luften !!

Ted har redan som liten fått plaska runt i pölar när det har regnat, något som verkligen har uppskattats.
Tyvärr så blir det ju så ibland att man inte hinner komma ut under en dag & jag märker direkt på Ted när han ska lägga sig om han har varit ute eller inte.
Han somnar mycket snabbare & sover djupare när han har varit ute.

De senaste dagarna har han varit ute i mer än 2 timmar per dag & det känns jätte bra !!
Gissa om han slocknar som en klubbad säl på kvällen ??!

Idag snöar det igen =))
Så om en liten stund ska vi gå ut, får se om vi går bort till den stora backen & åker tefat eller om vi stannar här hemma & åker i vår lilla backe.


Lite ute bilder












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar