tisdag 25 oktober 2011

Det blir inte alltid som man har tänkt sig

Idag skulle jag ha åkt & storhandlat efter att jag hade lämnat Ted i skolan.
Sedan skulle jag fått besök av en kompis & hennes små.

Men mina planer förstördes =((


Ted sa redan innan frukosten att han hade ont i magen, han trodde själv att han var hungrig.
Men magontet gick inte bort efter att han hade ätit eller efter toabesök. Så han fick vara hemma idag, det känns som att han är relativt som vanligt, lite lugnare kanske.
Jag hoppas att det försvinner för någon magsjuka vill vi inte ha här !!



Jag själv sitter & trixar med papper från försäkringskassan, planerar & räknar.
Det är lika bra att vara ute i god tid !!
Men om jag har förstått det rätt så måste min ansökan in senast den 20/11 om jag vill ha pengar i slutet av december.

Tänker jag rätt ??

Ni som nyligen varit hemma eller som är hemma är det så ??


Igår var jag uppe en sväng hos mina morföräldrar, de bjöd på en mycket god äppelpaj =))

Alltid trevligt att träffas & prata lite.



Jag önskar att jag hade haft med mig kameran igår när jag följde Ted till skolan, björkarna vid dammen var nämligen så otroligt vackra. Vita & med en krona av guld, löven var guldgula.

Det såg magiskt ut.

Får se om det finns möjlighet att fota lite någon dag.



Kan ju även gnälla lite på min lilla kisse, Starlet =))

Hon försöker rymma hela tiden, det började i somras & har fortsatt tills nu.

Jag vet inte varför hon är så ivrig på att komma ut.
I vilket fall så fick elefanten (jag) jaga efter & hon gömde sig under grannens husvagn......
Tror ni att jag var glad när jag fick lägga mig ner på knä & försöka locka fram henne ???!!!
Svaret är NEJ !!


Ted kunde tyvärr inte hjälpa mig för han hade följt med Simons Mamma ner till skolan för att hämta Simon.

Till slut gick jag ner till ett grannbarn som spelade bandy & han skulle hjälpa mig att fösa ut henne med sin klubba.
När vi kom tillbaka så var hon dock borta. I samma veva kom Tony hem så han snokade upp henne på baksidan av grannens hus & historien slutade lyckligt.......med en halvt vansinnig elefant (jag) som dyrt & heligt lovade att något jagade efter en katt i vinter med en bebis på armen blir det inte tal om =)) =)) !!

Så Starlet håll dig inne, för allas skull !!



En gammal bild på Starlet, men min absoluta favoritbild på henne !!


I övrigt så måste jag säga att igår var första gången under denna graviditeten som det kändes riktigt tungt, jag kände mig klumpigare än vanligt.
Det var jobbigt att böja sig osv.

Jag tror att Bubblan har vänt sig, den gjorde något häromkvällen som gjorde rejält ont iaf.
Efter det så har det tryckt på mer neråt.
Så jag tror att det blev som jag skrev på lappen iaf.

Ni vet lappen där man fyller i hur bebisen ska vara osv.

Jag vet bestämt att jag skrev att den kommer att lyssna på allt jag säger, jag missade ju fylla i det på Teds lapp...... =)) =)) =))



Ted har påbörjat sin önskelista inför julen =))

Om någon är intresserad så får ni fråga.


Det känns skönt att vara färdig med hans julklappar.

I år så kommer han få en sak här hemma på morgonen, han har aldrig fått den innan. Vi har alltid väntat tills vi är i våra släkter.
Men i år blir det nog en hel del nytt & då ville vi även göra så. Ted kommer definitivt att uppskatta det =))


Nu ska jag sluta babbla & se om jag har fått svar på mina SGI frågor.
Ha en bra dag allesammans !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar