fredag 14 oktober 2011

Minusgrader


Jag vaknar alltid mitt i natten (minst 1 gång) för att gå upp på toa, något trycker ju på blåsan =))
De senaste nätterna så har temperaturen legat runt nollan & idag på morgonen så var det - 3 grader.
Kallt & frostigt, is på bilrutorna. Det känns nästan mer som vinter än som höst & jag som älskar alla årstiderna vill gärna ha höst ett tag till, iaf oktober månad ut.
Så kylan får gärna lugna sig lite grann.

I natt efter mitt vanliga toabesök så kunde jag knappt somna om, jag kände mig pigg & Bubblan poppade runt som ett popcorn inne i magen =))
Efter en stund så somnade jag dock men idag känner jag mig väldigt trött.
Jag ska lägga mig & vila en stund innan jag ska hämta Mucklan nere i skolan.

Måste bara berätta en sådan söt sak.
I onsdags så var jag uppe på jobbet i ett par timmar, jag skulle hjälpa en jobbarkompis att fixa in lite grejer i datorn bla.
Jag hade även med mig chokladmuffins som jag & Tony hade bakat tidigt på morgonen.
Ville gärna bjuda på något innan jag gick hem.
När Ted sen vaknade & kände lukten så tittar han & stort & säger

- Mamma kan vi baka sådana på lördag me ??

Ted vet att man inte ska äta kakor, godis osv under vardagarna så det naturliga i honom var inte att börja tjata om att kan jag få en eller liknande, för han vet att vi äter inte sådant i tid & otid.
Men generös som jag kände mig så säger jag att han kan få en efter frukosten & han tittade på mig med en frågande blick & stora ögon & sedan blev han överlycklig =)) =)) =))
Min fina kille.
Sen säger han glatt att detta ska jag berätta för mina fröknar =))
SUCK
Ja, säger jag då men poängtera också att det är första gången =))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar