söndag 30 oktober 2011

Höstlov

I fredags så gick Ted på sitt första skollov, nämligen höstlovet.
Nu när jag är hemma så är Ted ledig när skolan har lov, han behöver ju inte gå på fritids när jag är hemma.
Detta första lovet så ska jag & Ted åka ner till Karlshamn för att besöka min syster & hennes familj.
Vi åker redan imorgon & kommer hem på torsdag.
Detta ser både jag & Ted fram emot !!


Idag har vi varit hos mina morföräldrar & ätit smörgåstårta (jag älskar smörgåstårta =)))
Min Pappa, Marie, Henrik, Johanna & min Farmor var också där & vi hade en riktigt trevlig stund med mycket skratt =)) =))

Innan vi åkte dit så var jag & Ted ute & promenerade, vi mötte då en gosig katt.
Ted som älskar katter klappade på den & helt plötsligt så anföll den hans ben =((
Så hela vaden + framsidan av benet har fått rivmärken.
Det är första gången som jag är med om något sådant, vi har mött hur många katter som helst under årens lopp men ingen som har anfallit som den här gjorde.
Katten hade ett halsband runt huvudet så det kan ju inte ha varit någon vildkatt.


Igår införskaffade vi ett nytt vardagsrumsbord (vi har sålt det gamla) samt ett par "hundrumpor" till Ted.
Ted är inte så duktig på att hänga upp sina kläder & det är ju inte så konstigt när han inte når upp till våra krokar.
Han blev överlycklig när han kom hem & fick se vad vi hade köpt =)) =))






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar