tisdag 29 maj 2012

En trevlig med hektisk dag

Som vanligt började morgonen med att jag & Alva följde Ted ner till skolan.
Efter det gick vi fort hem för att Alva skulle få gröt & fruktpuré innan vi begav oss till Öppna Förskolan Knuten. Där mötte vi upp Maria & Simon.

Efter det for vi hem, Alva vilade & jag passade på att ringa till min Farmor för att gratta henne på födelsedagen.
Efter det var det dags att ge Alva flaskan & sedan var det dags att gå ner & hämta Ted.
Ted tog med sig en kompis hem, Gustav.

Väl hemma så plockade jag undan efter morgonens bestyr (det som inte hade hunnits med) ringde 2 samtal & svarade på lite meddelanden.

Sedan kom Henrik för att lämmna Anders & i samma veva kom Gustavs Mamma för att hämta honom.
Fixade mellanmål, tog hand om en gnällig Alva (Alva går just nu under namnet Gnutta Gnäll), tog fram taekwando kläder & slängde i farten i mig några vårrullar.
Ted ringde & grattade Farmor han me =))

Sedan var det matdags för lilla A igen, Tony kom hem & Ulla Britt kom & hämtade killarna för att köra dem till taekwandon.
Jag & Tony tog Alva i vagnen & gick ner till skogen (en liten bit från spåret) där vi spanande in omgivningen & planerade Teds kalas för fullt.
Sedan fort hem, packade min väska & sedan iväg upp till Dumme Mosse. På vägen dit slängde jag ett par ord med Madde & messade med Erika.

Sedan gick jag & några av mina kollegor på mossen, vi avslutade med grillning.
Var hemma strax efter 21, fixade & donade lite inför morgondagen & nu ska jag bara ta det lugnt =))

En trevlig & bra dag som har gått i ett =))

Gänget på mossen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar