tisdag 22 maj 2012

Fina människor

Helgen som var spenderade vi nere i Karlshamn hos min syster & hennes fina lilla familj.
Det är alltid så skönt att åka ner dit, man får ett break från vardagen & en liten minisemester.

Denna gången så hade jag & Angelica (Maddes svägerska) planerat en liten "fruhippa" så på lördagen runt 13 begav vi (Jag, Madde & Angelica) oss på en liten bilfärd.
Under em/kvällen så spelade vi minigolf (Madde förlorade =))), fnittrade, pratade, bevittnade en vigsel (eller folksamling efter vigsel =))) åt goda kakor & så avslutade vi kvällen med att käka mat på en thai resturang.
Det serverades mycket god mat & det var en trevlig em kväll !!

Jag måste faktiskt erkänna att jag inte tyckte om asiatisk mat när jag var yngre.
Mina smaklökar blev kära i den här typen av mat efter ett besök på Chili thai i Jönköping för ca 3 år sedan.
Efter det så har jag blivit riktigt förtjust i asiatisk mat & speciellt thai.
För att gå vidare i ämnet så måste jag ju berätta att Majja (Anders & Allans Mamma) gör världens godaste vårrullar & kycklingspett.
Det är något som ni måste smaka på någon gång.
Just nu så har vi e hel låda full med vårrullar i frysen.

Tillbaka till Karlshamn =))
Vi var utomhus en hel del, vi promenerade i skogen & tittade på jätte grytor & åsnor.
Jag älskar att vara utomhus !!

Sammanfattningen blir att vi hade en toppenhelg där nere & vi ser fram emot nästa gång vi ska ner !!


















Madde tog även en jätte fin bild på Ted & Molly & jag ska testa att länka den.
Tryck HÄR så får vi se om ni kommer dit.

Glömde ju även att berätta att jag & Ted fick följa med & hämta lilla Mollsan på dagis.
Hon verkade bli så glad & hon höll hårt i min & Teds hand när vi promenerade iväg därifrån ♥


Ibland så gör människor något fint för än, något oväntat & positivt.
Här om veckan så träffade jag Elin och hon hade köpt en sådan fin body till Alva.
Så fint & snällt ♥
Tack igen =))

Mitt humör för att blogga är fortfarande inte på topp men jag ville ändå dela med mig av det här.
Nu ska jag kolla till min sjukling, Ted kräktes igår kväll & i natt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar