lördag 5 maj 2012

Min Ted

Av ganska så självklara & naturliga skäl så skriver jag ganska mycket om Alvas utveckling & hennes framsteg.
En sådan liten människa utvecklas ju en hel del från månad till månad, ja ibland även på bara några dagar.

När det gäller Ted så utvecklas ju inte han på "samma sätt" längre, det tar längre tid mellan gångerna helt enkelt.
Men nu så ska jag skryta lite om min fina pojke ♥

Ted har nästan (2 sidor kvar) läst ut sin första bok =))
Det är en bok med kort text & versaler.
Boken har 61 sidor men det är inte text på alla sidorna.
Han har fått lite hjälp vid några tillfällen men det mesta har han läst helt själv !!
Han är så duktig !!

Detta är något som han själv har påbörjat & som vi sedan har stöttat.
Så det är inget vi eller skolan har krävt.

Över lag så tycker jag att han är duktig på att läsa, skriva & räkna.
Men sen vet jag inte heller vad man "ska" kunna vid denna åldern......& det spelar ju egentligen ingen roll för han är ju duktig iaf !!

Hans förskolelärare tycker också att han är duktig har de poängterat på utvecklingssamtal.
Vi får väl se hur det blir när han börjar skolan, det är ju en sak att göra något frivilligt för att det är roligt.
I 1:an blir det ju mer krav & då kanske det inte går lika lätt.

 Det viktigaste är ändå att han gör det bästa han kan !!



3 kommentarer:

  1. Världens bästa Ted är de =D
    Oavsett om han kan läsa skriva räkna eller bara suger på fingrarna =D

    SvaraRadera
  2. Hej
    TED du är en toppen kille som kan läsa så bra lycka till framöver med böckerna.
    Hälsningar

    Ulla o Ingemar

    SvaraRadera
  3. Jag ska hälsa detta till Ted imorgon =))
    Kan ju även passa på att meddela att boken är utläst =))

    Madde: Han pillar nog hellre i näsan *ler* =)) =)) =))

    SvaraRadera