torsdag 2 januari 2014

Mitt 2013

Jag tänkte göra en liten tillbakablick på det gångna året & se vad som har hänt.


Den 1/1 2013 & vi har firat nyår nere hos familjen Almqvist



Året inleds med att Tony är arbetslös, något som han var lite mer än halva året sammanlagt.
3 företag arbetade han dock på innan året tog slut.
Han sa upp sig från det första (han var bara där i 2 dagar) för att det andra var ett tillsvidare jobb. Eller rättare sagt de sa att det var ett tillsvidare jobb. Så slutade det ju inte sen.

Den 14/1 får vi ett plus på stickan, vi väntar alltså vårt tredje barn  ♥

Vår lilla tös, Alva, lärde sig att gå  ♥


Den 6 mars så blev jag moster för andra gången, den här gången till en liten kille, Sam ♥ 
Ted & Alva fick sin nionde kusin.



I slutet av februari gick jag bredvid på jobbet för att sedan återgå helt till min tjänst den 1/3.
Jag arbetade i lite mer än 4 månader innan det var dags att gå hem på gravidpenning igen, i början av juli. 
Under de 4 månaderna fick jag chansen att prova på att jobba på Fridhälls demensavdelning & jag är tacksam för att jag fick den chansen !! Jag lärde mig en hel del nytt & fick möjligheten att jobba med fler härliga människor !!

Tony är alltså arbetssökande men är hemma med Alva som började på dagis i mitten av april, 16 ½ månad gammal. Något som hon inte alls tyckte var roligt de första veckorna =((

Den 29/5 firade jag & Tony 15 år tillsammans ♥ ♥

Ted fyller 8 år & slutar första klass


Alva "flyttar in" på sitt rum & börjar sova där inne nattetid i en växasäng

Den 9/8 föds vårt tredje lilla mirakel, 1 månad tidigt enligt ul, finaste lilla Alicia  ♥ 
Ted blev storebror för andra gången & Alva blev storasyster ♥


20/8 Ted börjar andra klass

4/11 Tony började arbeta på Hamilton people i Norge

6/11 Somnar en gammal kompis in.....=((

1/12 Alva fyllde 2 år


Året har naturligtvis innehållit en massa andra roliga & tråkiga saker. Men detta var de största sakerna som jag kände att jag ville skriva om, de största händelserna under år 2013 för mig.
Över lag så har det varit ett bra år, bortsett från oron som skapas när en i familjen är arbetslös.
Jag är otroligt glad & tacksam över alla snälla, fina människor som finns i mitt liv, Tack för att ni finns ♥
 Jag hoppas nu på ett härligt & spännande 2014 som har en massa roligheter att bjuda på =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar