lördag 18 januari 2014

Vår vecka

Då har Tony gjort sin första arbetsvecka i Norge för det här året. Jisses vad fort tiden går egentligen. Det kändes bara som en kort liten stund mellan sön kväll - tors kväll.
Här har veckan rullat på med både roligheter, stress & mindre roliga saker =))
En vanlig vecka helt enkelt.

Det bor en hel del mammor häromkring som just nu är mammalediga, som har barn födda 2013. En av mina grannar bjöd med mig i deras "grupp" för någon månad sedan. De brukar promenera en sväng & sedan gå hem till någon & fika.
Mycket trevligt & jag är så glad att jag blev tillfrågad =)) !!
I måndags var vi med några av mammorna bort till himlabacken för att åka pulka. Ingen hit tyckte Alva, däremot så var det roligt att åka med brossan & hans kompisar dagen därpå i grannes mini backe =))

När det är minus 10 grader utomhus så får man klä sig varmt
I tisdags var vi & besökte Angelica & Vilda, det är alltid roligt att träffa dem & det är så roligt att se hur flickorna integrerar mer & mer med varandra.

Alva & Vilda skakar loss till radion =))

I onsdags tog jag & Alicia det lugnt (förutom alla måsten som görs varje dag :) ), bara en sväng ner till ica maxi stod på schemat innan syrran skulle hämtas från förskolan.

I torsdags var det kalas för en av pojkarna i "gruppen" som fyllde 1 år. Ett roligt kalas med en massa små bebisar födda 2013, 7 för att vara exakt. Sen var det några större barn me.

Den söta födelsedagspojken

På em kom Anders hit & var här fram till taekwondon. 
Vi har bestämt med Henrik & Majja att de hjälper mig med hämtning & lämning av Ted på tisdagar (till träningen) så fixar jag torsdagar. Den som jobbar em av de bägge lämnar av Anders här på vägen till sitt jobb. Sen kör jag pojkarna till & från träningen. När vi har släppt av Anders så åker vi direkt ner till stationen & hämtar Tony. En mycket bra lösning som gör att man slipper åka så mycket.

På fredagen var det dags för Alva att besöka tandläkaren & det gick helt okej. Jag var helt säker på att hon skulle vägra att gapa (hon hatar att borsta tänderna) men det hade gått bra iaf. Tandläkaren sa till Tony att vi gör ett bra jobb så det känns ju positivt =))
Medan Tony följde med Alva smet jag & Alicia in & fick lite tårta hos Celina, Hanna & Josef. Alicia fick dessutom ett litet bebishårspänne av Hanna =))

Alicia med sitt nya (sitt enda :)) hårspänne
Alva ville också prova Alicias hårspänne (det duger dock inte att använda sina egna ;))

På em åkte Tony iväg med Ted, Alva & Anders (som skulle sova över till lördagen) till flahultsbadet.
Mycket uppskattat & det var en glad men trött skara som kom hem på kvällen.

Idag har vi tagit med barnen + Anders & Simon bort till himlabacken & åkt liggboard, stjärtlapp & pulka. Det var mycket uppskattat & det är alltid roligt att komma ut !! Man får passa på nu när vi har lite snö =))








Nu ska vi laga mat & fortsätta att njuta av den här lördagen =))
Ha de gott !!

En stolt & duktig storebror ♥

Alva föredrar toaletten framför pottan, hon är dock inte blöjfri än :)


På väg hem från fritids



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar