söndag 19 januari 2014

Snö - Så tycker jag

 
 
Ni som känner mig vet att jag ÄLSKAR snö !!
Vintern kan vara en väldigt vacker årstid, om det snöar & snön får ligga kvar.
Att titta ut genom fönstret på ett helt vitt vinterlandskap, med stora fluffiga flingor som faller ner, är något av det vackraste som finns.
Det ser så rent & fint ut. 

Åka pulka mm tillsammans med barnen är också något som är så roligt & mysigt att göra när det finns snö. Eller att leka tillsammans i snön, bygga snögubbar eller lyktor.
Eller att bara ta en promenad & titta på all den vackra vita snön.
Att sen komma in & sätta sig med en kopp varmchoklad ligger högt upp på mysfaktorn.

Baksidan med snön är ju halkan, den är jag inte lika förtjust i, eller att man måste klä på sig så mycket kläder. Det kan ta en stund att ta sig ut när man har småbarn, men det är det värt !!

Just den här vintern så har jag inte längtat något vidare efter snön. Anledningen till det är för att jag inte ser fram emot att gå ut & skotta på kvällen (om det behövs) när barnen har lagt sig. Jag hör nämligen inte om de skulle vakna när jag är ute & skottar. 
Men hittills har de ordnat sig ändå, snön kom förra helgen & det har bara snöat en gång när jag var själv. Som tur var så var det på dagtid så jag kunde ta med mig de små ut & skotta.

Allt gnäll på snön avstår jag mer än gärna !!
Försök att se något positivt i det hela el var tysta ;-) 
Passa på att resa utomlands kanske ??
Det snöar i Sverige, det är väl knappast någon nyhet ?!

Jag tycker synd om människor som har det svårt med att ta sig fram i snön & halkan, där kan jag förstå att man inte är förtjust i snö & att man kanske gnäller lite. Men alla unga, friska människor som bara gnäller gör mig trött =))
 Sen kan man ju naturligtvis tycka vad man vill men det är skillnad på att tycka, berätta & sen vara tyst. Än att tycka, gnälla, tycka, gnälla. tycka gnälla osv.
Jag gillar inte heller allt men jag tror & hoppas att jag inte alltid gnäller om det =))

Så till alla er som har snö, njut av den så mycket ni kan för vi vet inte när den försvinner =))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar