lördag 10 juli 2010

Ett telefonsamtal


Idag ringde jag upp en betydelsefull vän och vi hade ett riktigt långt och bra samtal =))
Det var ett tag sedan vi hördes nu (innan idag alltså) och det ska det bli ändring på !!
Så tack för samtalet =))



Är det för övrigt någon mer än jag som dör i värmen ??
Jag lider =((
Jag rör mig knappt med ändå lider jag.
Idag har det varit 32 grader här (i skuggan). Det kan ha varit varmare mitt på dagen jag kollade inte termometern hela tiden.
Läste på SMHI:s sida något om att juni månad var sval något som jag inte håller med om. I början av juni så var det kanonväder (varmt och soligt) sen var det visserligen lite "blöta" och kyligare dagar men innan midsommar kom ju värmen igen.
Så jag tycker inte att vi i den här staden hade det mestadels kallt och regnigt i juni !!
Det har varit en fin och varm sommar MEN nu behöver allt som växer REGN.
Så nu åkallar vi naturens makter och ber för regn och åska =))




2 kommentarer:

  1. Tack själv:-D

    Här har det regnat, 15 minuter iaf:-)
    Regndroppar stora som femkronor, man såg inte 3 meter framför sig ute.
    Bra för gräset, synd för oss som stod i dörröppningen med tofflorna på:-D

    SvaraRadera
  2. Åhhhh hoppas att det regnet åker förbi här snart då =))
    Ni skulle tagit av er tofflorna ;-)

    SvaraRadera