lördag 31 juli 2010

Karlshamn & Järsnäs

KARLSHAMN

Förra helgen spenderade vi nere i Karlshamn. Vi hjälpte Madde och Christian att flytta till deras hus. En del grejer var redan flyttade men fredag em/kväll flyttade vi en hel del saker me. Ted hjälpte med glädje till den första timmen sen var det inte riktigt lika kul.
Men under den timmen var han väldigt effektiv !!


Lillebror var oxå med ner, han har inte varit nere i K-hamn på ett par år. Alltid roligt när han är me, älskade lillebror.
På lördagen flyttade vi det sista. På kvällen spelade vi kort och mellan tummen & pekfingret där Madde vann =))
Men stackars lilla Henrik fick ju nästan bara frågor om barn, ägglossning mm =)) Inte lätt för honom =))


På söndagen fick vi träffa Frasse och Yoda en liten stund innan vi begav oss hemåt igen.
Jag måste säga att jag gillar Madde och Christians hus, det finaste är utsikten över majsfältet =)) Det dåliga är väl den stora vägen mellan majsfältet och huset.
Men annars så var det fint tycker jag, lite rädd för källaren var jag nog men sådan är ju jag =))


Tyvärr har jag inga bilder från vårt besök hos MC (Madde & Christian), jag lånade nämligen deras nya FINA kamera att ta kort med och de har ingen dator inkopplad som man kan lägga in bilderna i än. Så bilder kommer får man väl säga.


JÄRSNÄS


Sebastians hus

Häromdagen träffade jag och Ted min härliga kusin och hennes fina Tindra. Vi startade i Lekeryd med glass (för mig mjukglass med noisette sås och nötkross =))
Sen satt jag och Elin & tjötade i över 1 timme medan barnen lekte på den gamla skruttiga minigolfbanan som tydligen inte används längre.
Färden fortsatte hem till Järsnäs, till Sebastians hus. Ett jätte fint och mysigt ställe. Barnen lekte mestadels nere vid bryggan.


Elin ror en liten runda med de små


Vi fick även följa med till sommarstugan som Elin och Sebastian renoverar, de är så duktiga och driftiga !!!! (SNÄLLA KOM TILL VÅRT HUS ME =)) =))
På em grillade vi i Sebastians fina hemgjorda grill, sen gick vi upp till hans föräldrars hus och där spelade vi krocket och JAG VANN =)) =))

Ted och Tindra spelar krocket


Därifrån hem till huset tog vi sedan båten. Elin rodde och vi andra bara åkte med.
En kanonbra och mysig dag, tack för att vi fick komma ut till Järsnäs och se hur ni har det !!
Tack fina Elin och Tindra .....och Sebastian =))

Ted vågade till slut åka fyrhjuling med Elin

Så goa


Annat

I övrigt är det mycket på jobbet just nu, väldigt rörigt, orkar inte ens gå in på det. Jag är helt slut.
Vi har en del svårt sjuka människor och speciellt en av dessa har rört mig, hela familjen har gjort det.....
Jag hoppas för alla inblandades skull att det snart ska vara över...

Under mina 8 år inom äldreomsorgen har jag varit med vid 2 dödsfall (alltså med inne hos personen som har gått bort) sen har jag ju sett många efter att de har gått bort. Detta är något som man aldrig vänjer sig vid och som är väldigt jobbigt varje gång (iaf för mig). Det är ju väldigt fridfullt för de flesta, många har väntat och länge velat passera över till "andra sidan". Men det är ändå svårt......

Nu vill jag ha semester, 4 dagar kvar sen så.

2 kommentarer:

  1. hej din skitonge! skoja bara, hej på dig alltså! syyynd att ni inte fick några bilder med er från flytten, o på madden. magen måste väl börja växa snart...
    du, tack för de fina orden du skrev om oss här. gulledu! jag undrar om jag får tjuva bilden på tindra o ted i flytvästar? de ser så grymt sköna ut ju!! jag har oxå lagt upp lite bilder från vår träff, om du inte sett det redan ;-)

    kramar

    SvaraRadera
  2. =))
    Ja, men Madde har LOVAT att lägga dem på ett usb minne & ge oss sen.
    Madde har lat upp en bild på sin mage i sin blogg =))

    De kom från hjärtat....orden alltså....eller huvudet men du fattar vad jag menar =))

    Klart du får ta bilden !! Det är bara att "stjäla" =)) =))

    Kramiluss till dig me =))

    SvaraRadera