måndag 5 juli 2010

Sommartider

Ja alla de som inte trodde att det skulle kunna bli en varm och skön sommar pga att vi hade en lång och kall vinter fick alltså fel.
Men jag visste att det skulle bli en varm sommar =))
Nä skämt åsido nu är väl de flesta som inte gillade vintern nöjda iaf och det är ju positivt.

Sen är det så härligt och se alla barn som badar i sjöar, pooler, springer i vattenspridare eller som Ted och Olle gör nu åker vattenrutschkana. En uppblåsbar sak som man lägger i en backe.
Själv så är jag inte så förtjust i att bada (eller att visa upp mig i badkläder kanske det heter =)))
Minns ju somrarna från förr när man var mer i vatten än på land, då var det underbart och man älskade värme, sol och framförallt att bada =))




Helgen har varit toppen.....ja inte bara.
I lördags så var vi på semesterfest uppe på Stensholm hemma hos Larry & Cissi. En mycket lyckad fest med en massa trevliga människor. Festen slutade ganska så sent, jag & Tony var hemma vid strax efter 03.30.
Denna trevliga kväll ledde tyvärr till att jag mådde kasst på söndagen =((
Vilken fruktansvärd dag säger jag bara.
Jag känner mig inte riktigt hundra än och det är måndag kväll......
Nu tillhör det ju att jag inte brukar dricka (alkohol alltså) jag tror att det var ca 1 år sedan sist.
Jag säger som jag har sagt så många gånger förut: Jag ska ALDRIG mer dricka !!!!!!!
Påminn mig om jag skulle glömma bort det !!!!

Idag har vi firat Pappa uppe hos Farmor, han fyllde ju 55 år i fredags. Det var kokhett i Farmors lägenhet och det gjorde ju inte saken bättre av att vi var många som var där.
Men trevligt var det iaf !!

Värmen tar knäcken på mig. Jag orkar knappt andas. Både i fredags, lördags, söndags och idag har det varit olidligt. Det har legat runt 31 grader och det är för varmt när man har saker som måste göras eller när man jobbar. Det är ju en helt annan sak att bara ligga och slappa i solen (eller var man nu slappar).

Ha det så skönt i sommarvärmen och njut nu medan den är här !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar