onsdag 30 mars 2011

Den andra tanden


Japp, idag tappade Ted tand nr 2 =))
Så just nu har han en stor glugg i underkäken, visserligen så är den nya tanden på ena sidan på väg upp så den syns ju ganska väl.
Det var en stolt Tedda som kom in & visade mig att tanden hade lossnat.
Nu väntar han spänt på Tandfen, & denna gången så har han ju faktiskt en tand att lägga i glaset.


Igår var Ted på simskolan, vilket han just nu inte är så förtjust i......suck =((
Simma är väl ändå något som alla MÅSTE lära sig ..... eller vad tycker ni ??
Det är vissa moment som Ted inte gillar & just igår så var han livrädd att det skulle göra ont efter operationen, vilket det inte gjorde när han väl hade klivit i vattnet.

Hade det varit något annat som ex gympan så hade han inte behövt att gå men att lära sig simma tycker jag att alla ändå borde lära sig.
Varför är Ted så lik Henrik inom vissa områden ?!?

I vilket fall så kan han alla de moment om krävs för att gå vidare så han får börja på bröstsimskola 1 till hösten.



Idag ska jag gå på utbildning ett par timmar, meningen var att Ted enbart skulle behövt att gå ett par timmar på dagis men så insåg vi igår att personalen från Jollen (där Ted ska gå) skulle komma & hälsa på idag.
Vi har fått en lapp men en massa olika datum där de blivande barnen ska träffa sina nya fröknar, de ska äta i skolans matsal mm
Det är väldigt viktigt att lediga barn är med på detta så därför fick Ted börja tidigare än vad som var tanken från första början.


Själv så blir jag tokig på X, just nu är jag så fastkörd jag kan bli i denna förbenade matte =((
Ta bort parenteser & gör om formler........SUCK.
Jo visst jag fattar att man ska ända tecknen inom parenteserna om det står ett minus emellan & att det får stå kvar om det står 1 + emellan.
Ekvationer har alltid gjort min hjärna snurrig, det började dock bättre den omgången men nu är det ordentligt snurrigt.


Nu ska jag sluta suck, äta min mexikanska räkrätt =)) & njuta av att solen lyser. Sen bär det av in mot stan.



2 kommentarer:

  1. Det kan nog ändra sig, rätt som det är gillar Ted simskolan igen. Eller så lär han sig grunderna där och lär sig resten själv. Om han har en kompis som han gärna leker med som också går i simskolan så blir det mycket roligare också.

    Lycka till med matten, kanonbra att du jobbar på trots att det känns motigt!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att det släpper, han trivdes ju så bra från början.
    Han går med sin kusin & de har lärt känna 1 annan pojke där som de tycker mycket om. Så han har ju någon iaf. Ja ja får se vad som händer =))

    Tack, detta är mitt test. Om jag inte klarar matte a så vet jag att jag absolut inte ska påbörja någon utbildning på högskolan =))

    SvaraRadera