onsdag 23 mars 2011

Vår

Jag älskar alla årstiderna, alla 4.
Var & en har sin charm, men för mig är de alla lika speciella !!
Det kan verka som att jag bara gillar vintern men så är det alltså inte.
Det kan hända att jag får försvara vintern lite extra & då kanske det uppfattas på det viset.
Jag har så länge jag kan minnas tyckt om alla årstiderna, precis lika mycket, mer eller mindre.

Just nu så njuter jag av att våren är på väg.
Igår var det helt fantastiskt här hemma, i skuggan hade vi +10 grader, solen sken & det kändes som vår.
Idag är det något blåsigare & kallare men det är ändå runt en +6 grader & solen kikar fram emellanåt.

Att se alla små knoppar sticka upp ur jorden här & där inger hopp på något vis.
Nu vill vi ha värme & vår.
Tack du vinter för din tid men nu är det dags för dig att släppa taget för denna gången.
Nu är det vårens tur att smycka naturen på sitt vackra vis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar