torsdag 31 mars 2011

Elin


Idag har min fina, underbara, snälla vän & kusin varit här & hälsat på mig.

Vi hade ett par trevliga timmar här hemma, där vi som vanligt tjötade om allt & inget.
Jag utvecklas så mycket av att umgås med min kära vän, hon ger mig så mycket att tänka på & ändrar ibland min så inskränkta syn på saker & ting.

Jag känner mig så lätt & positiv till sinnet efter vårt umgänge.

TACK Elin för en trevlig dag, men både god mat & mycket tre
vligt sällskap, TACK för ALLT !!
Vi får snart ses igen =))


Elin & jag som små =))
Bilden är fotograferad & jag orkade inte klippa bort det oväsentliga runtomkring så detta får faktiskt duga =))




Det var inte lika roligt att hämta Ted på dagis. Varför vill jag inte gå in på här men ibland så ifrågasätter man varför vissa människor arbetar som förskolelärare/barnskötare.
Ibland blir man riktigt frågande faktiskt !!!!

Eller frågan kanske inte ligger i det, den kanske handlar om bemötande ??

Ja, ja så tragiskt det kan bli med saker & ting.......men det blir till att ta tag i imorgon.


Vi var några stycken på mitt arbete som nyligen gick en utbildning om hur man ska möta & bemöta anhöriga, i detta fallet handlade det ju om anhöriga till vårdtagare/brukare.
Men det kanske inte vore så dumt för personalen inom förskolan att gå på ?!

Nyttigt om inte annat !!

Jag tror att jag talar för alla som har barn, ALLA vill sina barn det bästa !!
Man måste få vara kritisk & inte lyssna blint på all information man får från höger & vänster.

Nu ska jag låta ilskan rinna av mig & tänka på hur mycket jag fick tillbaka på skatten =)) =))


1 kommentar:

  1. söta gulliga du, vilka fina ord du skriver om mig!!! tack DETSAMMA! det ger mig alltid så mycket att vara med dig med.
    tänk att jag har känt dig i hela ditt liv!!! o jag känner på mig att jag kommer känna dig tills någon av oss inte finns här längre...

    dumma dagis (igen!!), vad det än var hoppas jag det ordnar sig till det bästa.

    många kramar!

    SvaraRadera