onsdag 19 augusti 2009

Fixa & dona

Ted var lika förtjust i att gå till dagis idag som han var igår, idag var ju dessutom Olle på dagis så det var dubbelt så kul.
Idag hade Ted för övrigt varit duktig på dagis & lyssnat på sina fröknar.

Efter att Tony hade lämnat Ted så gick vi ut på en promenad, en mindre sväng häromkring.
Det kändes skönt, nu har vi börjat komma igång igen & nu ska siffrorna på vågen minska !!
Vi är inte stenhårda, men vi har trots allt börjat & det känns som ett steg i rätt riktning !!

Efter promenaden åkte vi iväg & fixade lite småärenden & sen for vi hem & åt lunch. Efter det körde Tony mig till jobbet, jag jobbar ju bara mellan 14-16 idag & då har vi möte.

Vi hade ganska mycket att prata om på mötet, men det är klart för nu är ju allt igång som vanligt efter semestern & vi har ju inte pratat med alla eller haft några möten än. Vi ska iaf få en ny boende så det var en person där & gav oss lite information om vår nya boende & lite tips om hur vi ska bemöta personen.
Fick även reda på en obehaglig sak, min ena kollega kände sig lite konstig igår, det "stack" & hon kände att det var lite bortdomnat i sin ena hand & runt hennes mun.
Hon var lite orolig & jag sa till henne att ringa vårdcentralen eller akuten men det tyckte hon inte att hon kunde, hon kände ju sig pigg för övrigt. Men det sista jag sa till henne var att RING om det känns likadant nät du slutar senare ikväll. jag tror att det kan vara väldigt farligt när det bara domnar bort så där utan anledning.
Idag fick jag veta att det inte hade slutat & att hon blev inlagd på sjukhuset igår kväll.
Det känns obehagligt men jag är glad att jag visade henne att jag trodde på henne & sa vad jag tyckte att hon skulle göra !!
Hoppas de hittar vad som är fel & att hon blir bra igen !!





Strax efter 16 var vi klara & då stod Ted & Tony utanför & väntade på mig. Vi åkte hem, lagade lite mat som idag blev, spaghetti, köttfärssås & rårivna morötter. Ted var på sitt bästa humör & hjälpte till en del i köket, duktig kille <3. Roligast var nog att krydda köttfärssåsen =))


Så nu tittar knatten på Bolibompa, Tony fixar med vår nya skohylla & jag sitter här & bloggar. Men nu ska jag gå & göra Teddan sällskap, det är ju Vampyrskolan ikväll & det vill jag inte missa =))

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar