lördag 15 augusti 2009

Slappar dag

Idag har hela familjen varit riktigt lat & bara tagit det lugnt. Det behövs ibland, & nu närmar det ju sig slutet av semestern.
Men jag har haft en kanon bra sommar, med mycket skratt, skoj & resor.
Vädret har inte stört mig så fasligt mycket då jag inte har något emot att det regnar emellanåt, sen har vi ju haft solsken & värme me.
Så jag känner mig utvilad & redo att gå tillbaka till "normala" rutiner & göromål.



Till middag idag åt vi hemgjorda, grillade hamburgare. De blev jätte goda, så tack Madde för receptet !!
Så med frisco bröd, cheddar, rå & stekt lök, färsk & inlagd gurka, sallad & Max dressing var det hela fulländat.
Fast jag måste erkänna att de godaste hemgjorda hamburgarna jag någonsin ätit var de som Kenneth gjorde (Elin & Frida s Pappa).
De var helt underbara & han var en duktig kock !!



På kvällen när hela familjen satt & tittade på Disneys Dinosaurier kom Pappa & Marie förbi med en stor hink full med kantareller =)), gissa om vi blev glada ?!?! Både jag & Tony älskar kantareller, Ted tycker att det är roligast att plocka, han äter dem inte.

Samtidigt så kom Ted på att han ville ha sina 3 stora dinosaurier jämte sig på soffbordet så vi hämtade dem, men naturligtvis så var hans favorit, Roodie, en T-rex försvunnen. Så vi letade & letade & letade, & letade lite till men vi hittade inte den förbenade dinosaurien *fnys*.
Tony ringde in till grannen (Olles familj) & kollade om de hade sett den, men det hade de inte.
Men efter mycket letande, både inne & ute, hittade vi honom, bakom gardinen på blombrädan i vardagsrummet, tack & lov =)).


Ikväll var det min tur att "natta" Ted, vi brukar lägga honom varannan dag i den mån det går. Så jag läste, Den röda luvan, för honom. Den handlar om en liten igelkott som vaknat upp mitt i vintern & som får en röd, varm luva i julklapp av tomten.
Vi läser alltid en bok på kvällen för honom & sen sitter vi & pratar om allt & inget med honom en liten stund.

Så nu ska jag själv läsa lite, läser just nu bok nr 8 (Bödelns dotter) i serien Sagan om Isfolket. En fantastisk serie på 47 böcker, jag har läst hela serien 2 ggr under mitt liv & den är lika bra än !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar