tisdag 18 augusti 2009

Första dagen på jobbet

Då var första arbetspasset efter semestern avklarat. Jag jobbade 12-20 ikväll & trots att det var relativt lugnt på jobbet så är jag trött nu. Men det är klart, man är ju van vid att vara ledig . Jag föreslog för 2 kollegor att vi skulle införa 2 semestrar, en på sommaren & en vid julen (båda på 4 veckor vardera naturligtvis =))). Det tyckte de var en kanon bra idé, de arbetslösa kan ju få möjlighet att jobba då menade de på.

Men dagen har varit helt okej, har träffat "min" nya lilla dam & hon verkar vara väldigt mysig.
3 st boende kände för övrigt igen mig & välkomnade mig tillbaka efter semestern, en av dem tyckte att jag var så pigg & glad så jag hade haft en välbehövlig semester anförtrodde hon en i personalen =))
De är för roliga.

Ted hade me haft en jätte bra dag på dagis, han längtar redan tills imorgon då han ska dit igen. Han hade varit jätte trött på eftermiddagen här hemma berättade Tony.
Men han hade varit lite "bångstyrig" på dagis, han hade inte riktigt velat lyssna på personalen vid alla tillfällen.
Han & några pojkar till ville visst leka i skogen när de skulle leka i lekparken.


Måste ju även nämna att igår kväll när jag & Tony skulle lägga oss satt det en STOR, FUL, ÄCKLIG spindel på väggen i vårt sovrum. Jag skrek & försökte gömma mig & Tony försökte bära ut den, men den ville hellre klättra på Tony så till & med han hoppade till (han var inte beredd på det =))) Men till sist fick han ut fanskapet !!!! Jag hade lite svårt att koppla av efter det, tål inte de förbannade krypen, jag vill INTE se dem !!!!!!!!!



Nu ska jag ringa till Madde, sen ska jag läsa vidare (är på bok 9 nu, Den ensamma) & sen är det dags att krypa ner i sin sköna säng, utan några inkräktare den här gången !!!!


God Natt !!






1 kommentar:

  1. pfft, jag vill ha 3 semestrar isf haha :D Föreslå de för din chef så får vi se om han blir lika glad som dina arbetskamrater hahaha :D

    SvaraRadera