måndag 31 augusti 2009

En ny vecka

Då har man jobbat mellan 7-14.15 idag & det känns fortfarande kanonbra att vara tillbaka på jobbet. Kan inte riktigt minnas när jag var så här positivt inställd till mitt arbete. Visst i våras när vi gick med i Tappa.se var det bra stämning & man trivdes bra.
Men det är ändå något annat nu !!

Jag föreslog detta med 2 semestrar för min chef som tittade lite underligt på mig & sen började berätta om sin syster som bor i USA. Efter att hon hade jobbat i 1 år fick hon (HÖR & HÄPNA) 2 veckors semester & efter 2 år på samma ställe fick hon knappt 3 veckors semester. Helt absurt, hur kan det vara så, & vem vill & orkar leva på det sättet ?!?!?!
Jag frågade honom om det var en pik, han smilade & sa kanske det =))
Men då har man ju inget liv utbrast jag, men det svarade han inte på.
Jag tror lik förbannat att man som människa behöver mer semester, man mår så bra av det, & om man själv mår bra & är lycklig smittar det av sig & man gör ett betydligt bättre jobb !!!!
Så inför 2 semestrar, 4 veckor vardera gång !!!!!!

Jag är aningen trött idag, hade lite svårt att somna igår kväll men ikväll så kommer jag nog stupa i säng *gäsp*

Just nu är det lungt & skönt här, jag & Tony sitter framför varsin dator & Ted leker med Olle inne på sitt rum.
Ted har för övrigt börjat cykla till & från dagis, han kan vara lite rädd för nerförsbackar & så, så vi har sagt att han ska få cykla mycket nu & så kanske vi kan plocka bort stödhjulen till våren/sommaren nästa år.



Lägger in en bild på min lille knasboll, kortet är taget i helgen när vi var på svärmors 63 års kalas.
Poängterar igen att bilderna blir lite suddiga för de är så stora & när man krymper dem så här (till den strl som är på bloggen) så blir bilderna suddiga. Så tryck på bilden om ni vill se den i sin verkliga strl & i fint skick !!


Adios



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar