tisdag 25 augusti 2009

Glad =))


Jaha då var det ett par dar sedan jag skrev här.
Nu sitter jag & slappar lite framför datorn medan Ted & Tindra leker med Teds riddarborg ute i vardagsrummet.
Jobbade mellan 7-12 idag & sen åkte jag & Tony & hämtade Tindra på hennes dagis, sen for vi ner till Teds dagis & hämtade honom.

Nu har jag jobbat i ca 1½ vecka & jag tycker det känns jätte bra. Det är roligt att gå till jobbet. Så det känns väldigt bra faktiskt, just nu så är det väldigt lugnt me så man känner att man hinner med de boende.
Hoppas det kommer vara lugnt länge nu, så man slipper stressa för det känner de boende av direkt.
Sen började Ingrid jobba igår me, det var kul att träffa henne, har inte sett henne på 5 veckor nu.
Hon är för snäll alltså, igår pallade jag några små plommon på jobbet & det sa jag till henne. Så idag hade hon med sig en påse med plommon hemifrån sig som jag fick =)).
Tack Ingrid !!


I lördags så var vi på min kusins flickas 4 års kalas. Det var trevligt & det var kul för barnen att få leka lite.
Tråkigt att de ska flytta imorgon =((, men roligt för dem naturligtvis !!
Hoppas de får det bra i Göteborg !!
Imorgon ska Tony hjälpa dem att flytta.


Valencia & Ted

Valencia 4 år


Ted, Valencia & Tindra

Sen tycker jag väldigt synd om Madde som inte fick tjänsten hon sökt.......=((
Skrik & lipa ett litet tag, men sen får du ta tag i det & tänka positivt igen.
Det finns fler jobb & just detta var förmodligen inte menat för dig !!
Det kommer, ha lite tålamod bara !!!!

Det börjar lösa sig lite för Tony iaf. Som det ser ut just nu är han ju permiterad men de kan ringa till honom från Husqvarna närsom & kräva att han ska jobba, detta kan de göra fram till & med 10 oktober då han enligt pappret blir uppsagd.
Den 14 september börjar Tony plugga till elektriker & pga att han har en så hög inkomst är han inte beviljad fullt studiemedel. Men efter lite samtal till fack & kommun så får han plugga 60 % året ut & gå på A-kassa *pusst*, annars hade vi nog inte överlevt här i detta hus.
Så han är väldigt lättad.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar