måndag 17 augusti 2009

Skogsdag


Idag har hela familjen varit ute & vandrat i skogarna utåt Bondstorp. Det var helt underbart, solen sken & det var lugnt & tyst.
Vi hittade mycket blåbär, men inte så mycket svamp.
Ted plockade blåbär periodvis & den andra tiden lekte han =)).
När vi hade vandrat runt & plockat en stund så
tog vi en paus. Vi grillade korv & bara satt ner, åt, pratade & njöt.
En väldigt lyckad dag något so
m vi alla tyckte att vi snart måste göra om igen.



Sen for vi ut till Ubbarp för att hä
mta upp Henrik. Vi åt nämligen korvstroganoff & stuvade makaroner idag & det ÄLSKAR han, jag hade lovat att han skulle få komma hit den dagen vi skulle äta det.
Till detta hade vi även majs, som Ted är så förtjust i.


Så sen for vi hem, Ted badade & vi lagade mat......Henrik spelade wow......
Efter maten gjorde vi en blåbärspaj (det var därför vi plockade blåbär =))) & fikade lite.
Ted är så glad i Henrik, han pratar om & med honom som om det vore en jämnårig kompis =))



Nu sover den lille, imorgon är det dags för dagis igen, efter ett långt sommarlov.
Men han längtar verkligen efter dagis, det har han sagt till både mig & Tony den senaste veckan, så det är bra att han börjar imorgon.
Olle har ju börjat på samma dagis nu me så det blir säkert skoj för dom båda.
Jag börjar ju även jobba imorgon, efter 4 veckors härlig semester. Men det känns faktiskt helt okej. 12-20 blir mitt första pass.

Själv så är jag väldigt trött ikväll, har huvudvärk & den är på väg att spränga mitt huvud =((......men den börjar försvinna lite som tur är.

Upptäckte innan att ni kan klicka på bilderna så får ni se dem i sin rätta storlek, vissa bilder blir lite suddiga när man förminskar dem så här.

Ha en trevlig kväll allihopa !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar