söndag 6 september 2009

Djicka

Ja, det sägs ju att kärt barn har många namn, & det är precis vad min lillebror har så han måste vara väldigt omtyckt & älskad......vilket han är <3 Jag minns inte riktigt hur det blev just Djicka, det kan ha varit för att han som liten sa Henjik (istället för Henrik) till sitt namn eller så var det för att vi kallade honom för Didde, som i sin tur kom från barnprogrammet Pippi Pellikan & hennes fågel vän Didrik (även kallad Didde). Så på något vis härstammar Djicka från Henjik eller Didde, & det var för övrigt jag som gav honom hans fina namn.......som han inte uppskattar konstigt nog =))

Jag vaknade klockan 05.30 idag av att det knackade på vår ytterdörr, först trodde jag att knackningarna ingick i min dröm men då de aldrig slutade vaknade jag till med ett ryck (aj aj stackars nacke) & insåg att det var natt eller tidig morgon för rummet var mörkt. Jag väckte Tony blixtsnabbt, & han har berättat efteråt att jag påminde om en militär i sätt & röst, jag gav tydliga order om att jag själv skulle smyga ut till köket & titta ut genom fönstret medan Tony skulle smyga fram till ytterdörren =)).

Tony som var nyvaken & förvirrad av militären i vårt sovrum =)) förstod ingenting & satt kvar på sängen medan jag smög ut till dörren (motsatt till vad jag sa att jag skulle). Genom glasfönstret i dörren ser jag en rosa hatt & jag känner att lugnet drar över mig.




- Henrik, är det du (viskar jag på ett flummigt sätt)
- Ja svarar han, varpå jag släpper in honom.

Herregud vad rädd jag var, jag mindes en hemsk historia som en fd granne berättade om en man som hade knackat på hos henne kl 03.00 på natten. Obehagligt, man blir så chockad & förvånad när det knackar på mitt i natten, men det var ju bara lilla Djicka som tur var.
Han hade varit ute med kompisar & skulle sova hos en av dem men på något vis körde det ihop sig & han fick skjuts hem till oss (hans hem ligger ju lite långt bort från stan, vi bor ju närmre) Men han fick inte sova så länge för vid 08.30 blev han väckt av Ted.

Ha ha ha ha, men det hela måste ha varit en rolig syn iaf =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar