onsdag 2 september 2009

Möte

Idag hade jag möte på jobbet, ett "MBB" kallas det för & det har vi ett tag efter att det har flyttat in någon ny hos oss. Så då samlas kontaktpersonerna, chefen, sjuksköterskan, rehab, anhöriga & naturligtvis den boende.
Jag verkligen ÄLSKAR ju sådant här (NOT) så ett par gånger innan mötet började vart jag på väg ut från landet ;-)
Det gick i alla fall någorlunda bra, jag svimmade ju inte eller så =))
Men jag avskyr att sitta så & prata inför en massa människor (vi var 7 pers sammanlagt)
Skönt att det är gjort, men jag var helt matt i kroppen efteråt & mitt huvud började spränga lite lätt.

Annars så har det varit en någorlunda bra dag, hände en grej innan som gjorde mig lite upprörd & illa till mods, men det var inget stort & jag håller på att komma över det nu.


Ted var på dagis idag, han har börjat leka mycket med en pojke på dagis, Filip, som han inte har lekt så mycket med innan, men det är ju alltid kul när de skaffar sig fler kompisar.
Olle & Ted lekte en hel del här på em. Måste återigen poängtera att jag är så glad & tacksam för att Ted har Olle som bor så nära & att de funkar så bra tillsammans <3. Sen är Olles föräldrar sådana bra människor, de är väldigt trevliga & lättsamma.



Ted väntar på att få gå in i Tabergsgruvan (sommarminne)

Måste även berätta att innan Ted slutade på dagis i somras så fick alla barnen på avdelningen med sig varsin liten pappersask hem. I den skulle de samla "sommar minnen" (grejer de varit med om under sommaren) & så skulle de ta upp det & prata om när dagis startar upp igen efter lovet. Teds ask var väldigt full då vi gjort en hel del under sommaren. Så Ted hade pratat så mycket & berättat om vad vi gjort i sommar, fröknarna hade varit lite imponerade av att han mindes & kunde berätta allt, detta gör så att man känner sig riktigt STOLT =)) Ted är ju inte alltid så överförtjust i att prata (förutom om det han själv vill prata om =))) & lyssna. Men nu så sitter det en bild på honom nere på dagis när han pratar om detta (de fotograferade det)




Nu har vi käkat middag (stekt fisk, potatismos, grönsaker & nypressad citron) & den lille & hans Pappa tittar på Bollibompa & nu ska jag göra dem sällskap hade jag tänkt.



Så ha en trevlig kväll allesammans =))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar