torsdag 10 september 2009

Nacke, axel, skulderblad & nyckelben

Idag är det värre med min nacke......smärtan började ju i nacken (på höger sida) som sedan började efter någon dag att stråla ner till axel, skulderblad & nyckelben.
Det hela har ju sakta börjat bli bättre men idag när jag vaknade så var det värre igen, men det kan iofs bero på att jag legat illa under natten.



Jag ringde till jobbet & meddelade att jag inte kommer imorgon heller. Sen ringde jag min chef & berättade samma sak för honom. Han tyckte att jag skulle ringa vårdcentralen så det gjorde jag. De tyckte att jag skulle ringa till sjukgymnasten & det gjorde jag me =)).
De sa att det är bra med värme för min nacke/axel (typ varm vetekudde, varma bad mm), att istället för tigerbalsam så skulle jag kunna smörja med zon eller orudis gel (det gick visst mer på djupet enligt sjukgymnasten, men ssk på vårdcentralen tyckte att det var bra att jag smorde med tigerbalsam......?!?)
I & med att jag jobbar inom vården & det är väldigt tungt så rekommenderade de mig att börja styrketräna eller simma (simmat har jag gjort mycket förr) så att jag stärker muskulaturen i nacke & axlar.
Egentligen sa de inget som jag inte redan visste, men har det inte gått över på måndag så ville sjukgymnasten att jag skulle återkomma.
Men det är klart att det måste ha gått över tills dess !!!!!! Eller hur ?!?!?
Positivt tänkande nu =))

2 kommentarer: